Kat och hundarna

Alla inlägg under juni 2011

Av KAT - 30 juni 2011 20:30

  

Tränas i basträning varje dag nu och det blir många timmar uppbunden:=)

Hon är så duktig att det finns inte ord........

Detta har ju varit ett svårt "moment" att lära henne men NU minsann glänser hon VARJE dag

 

Det är dock en liten bit kvar innan hon glänser så mycket som kurskamraten Puma gör för hon somnar minsann nästan alltid.......


 






Av KAT - 28 juni 2011 21:30

1-2 tomater

2 nektariner

125 g salladslök

500 g lammfärs

250 g soyabönor

2 msk tomatpuré

1 krm cayennepeppar

250 g pasta (penne, fusilli)


5 msk olivolja

2 msk balsamvinäger

2 tsk spiskummin

Salt & svartpeppar


Koka upp 3 liter vatten + 1 tsk salt till pasta & bönorna

Grovhacka 1-2 tomater och 2 nektariner.

Skölj och strimla salladslöken


Bryn 500 g lammfärs och 2 msk tomatpuré på hög värme i 7 min.

Krydda med 1 krm cayennepeppar och salt


Koka 250 g pasta. Tillsätt 250 g soyabönor när 2 minuter återstår.


Blanda ihop olivolja, balsamvinäger, spiskummin, salt & svartpeppar i en bunke.


Lägg pasta och soyabönorna på ett stort fat och blanda med dressingen.

Lägg på färsen och toppa med tomat, nektarin och salladslök.


Klart!


 

Av KAT - 28 juni 2011 19:50

Igår var jag på kurs hos Anna Lindelöf

Det är kurs även denna kväll och imorgon, ikväll har jag fått förhinder men imorgon ska jag köra igen!

Det togs lite bilder igår de hittar du HÄR


Ha en skön kväll där ute i värmen   




Av KAT - 26 juni 2011 19:42

           

     

Klicka på mitt fotoalbum så finns alla andra bilder från dagen kurs hos Frida Wallén i Enköping!

Av KAT - 25 juni 2011 20:24

http://www.premierprotectiondogs.com/index.html


Nu har jag varit och lyssnat på en malleuppfödare från USA som har tävlat i höga klasser med sina hundar. Han är en IPO expert om du frågar mig.....

Trots att jag inte kan ett skit om just IPO så ville jag ändå hänga med för att lyssna på Ivan idag! Hans måtto är: Träna utan konflikt!

Det har varit en väldigt givande och trevlig dag i solen och regnet, men vi hade ändå tur med vädret för vi hade sol nästan hela dagen  


I mitt fotoalbum finns alla bilder från dagen......


Nu är det en liten kvällsrunda med hundarna och sen är det dags för en dusch och lite sömn innan nästa kurs imorgon.......Puuhh jobbigt liv jag har   

 

Av KAT - 25 juni 2011 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av KAT - 24 juni 2011 21:15

Ja imorse slog jag upp mina blå utan att klockan väckte mig klockan 03.45 Riktigt skönt kan jag erkänna sen gav jag hundarna frukost och kastade in mig i en snabb dusch för att sen åka mot brorsan i Tyresö. Där hade vi en riktigt softar dag med god mat (oxfilé) och sen jordgubbstårta på kvällen. Mums fillibabba   

Hundarna har varit ute hela dagen och det var tur att Garp satt fast i linan när räven stod cirka 25 meter ifrån honom. Räven stod bara och kollade på hundarna men drog inte iväg utan stod länge och kollade på dem!

Fin var den fast ganska liten.

Det känns som att vara på landet när det helt plösligt står en räv framför en?!


Nu är vi hemma igen och ska ladda (sova) för IPO seminariet imorgon på Norsborgs lokala kennelklubb mellan 9-18, det ska bli väldigt intressant hoppas bara att vädret håller i sig och det inte regnar för då smäller jag av   





Av KAT - 24 juni 2011 10:00

 


Trevlig Midsommar önskar jag Er alla.....

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards