Kat och hundarna

Alla inlägg under augusti 2011

Av KAT - 30 augusti 2011 22:05

Jag brummade iväg bilen till Värmdö BK för hundträning innan Nina kom förbi   

Garp har vilodag idag så han fick ingen träning alls stackarn men Ettret fick desto mer.....

* Positionsträning i vänster om

* Fot backandes rakt

* Helt om

* 60 meters inkallning utan ingångar 2 stycken

* Position på raksträcka

* Långa uthopp

* Snabba lägganden i fotpositionen

* Sitta vid min sida med belöning i munnen utan att släppa eller låsa sig

* Belöningstajming


Efter det så tog jag en paus när Nina kom och gick in i klubbstugan sen var våran plan att träna Totte och kanske Ettret igen.......

Meeeeeen det gjorde vi inte det regnade faktiskt några droppar och dåååå kan våra hundar bli blöta! Skämt å sido vi drog till Mc Donalds för att käka och babbla en massa viktigheter istället.....Daaaabblaaaaadaaaabllaaaaa    Daaabllaaaaa


När vi sitter och smaskar i oss nyttigheterna så kommer vi på den väldigt begåvade idén att vi åker till Stockholm Södra och tränar en stund istället.

Om det är något som både jag och Nina (Nina slår mig med hästlängder men ändå) är bra på så är det just att åka bil hit & dit! SÅ fick det bli, vi rullar in på parkeringen och där är det lika många bilar som på en tävlingsdag......  

Där bestämmer jag mig för att träna Ettan på att bara vara i kopplet med mig på klubben utan aktivitetshöjning.....Nina gör likaså!

Vi tar en sväng med doggarna och Totte busar järnet sedan stannar vi och kollar på ekipagen en stund och där får vi se våran goaste brutta Anna Lindelöf så vi börjar babbla med henne också en massa viktigheter.......DaaaabllaaaaDaaabbllalaa Daaablaaa!

Anna är en helt underbar människa * PUNKT*

Ärlig och uppriktig samtidigt vääääldigt trevlig och rolig......  


Totte frågade chans på Ettan   idag men hon vet inte riktigt om de ska bli ihop ännu, det är ju i och för sig bra med lammkött men barnarov??

Ettan ska sova på saken..........



Av KAT - 30 augusti 2011 10:00

   

Före och efter bilder:)


   

Före och efter:)


Jag längtar tillbaks till semestern!

Av KAT - 29 augusti 2011 23:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av KAT - 29 augusti 2011 06:00

Ändebols Gård (jag har länkat till dem i min blogg) de har sina får betandes vid pappas tomt på landet! Jag fick möjlighet att vara med en dag när de skulle valla in fåren som skulle flyttas tillfälligt.....Mycket spännande!


           

Nöjd hund och nöjd vallare.......

Av KAT - 28 augusti 2011 20:15

 

Ehh eller?

Av KAT - 27 augusti 2011 03:07

 

Halleluja Willys har verkligen tänkt till!!

Jag tycker egentligen inte om Willys utbud speciellt mycket men jag kan villigt erkänna att i Katrineholm där handlar jag på Willys!

Detta är anledningen......

Av KAT - 26 augusti 2011 20:15

 

Här hemma vilar vi oss i form:))

Av KAT - 24 augusti 2011 20:03

Jag hade en väldigt god vän under många år från jag var cirka 10 år och ända till 2004, hon hette Sara och vi delade allt!

Problem om killar, kläder, ja allt som tjejer gör.

Vi smygrökte och snattades godis och gjorde hyss och hade alltid kul ihop och då menar jag ALLTID!

Men Sara led av Borderline störning som gjorde henne självdestruktiv och väldigt deprimerad och i perioder självmordsbenägen. Men jag kände henne utan och innan så jag (vi) gjorde alltid det bästa av situationerna.

Våra hundar lekte alltid som galningar och de trivdes också ihop.

Men när Sara blev äldre och var ensamstående mamma till sin dotter så mådde hon sämre och sämre.

Sara blev tvångsinlagd på Danderyds Sjukhus i månader på psyket.

Saras dotter Enya bodde mera hos mormor än hos Sara mot slutet och Sara valde att ta sitt liv hemma i sin lägenhet runt Mors Dag 2004.

Sara fick tag i en massa tabletter och somnade sakta in på sitt toalettgolv i sina egna spyor.

Hon hittades av sin mamma Karin som "kände på sig" att något hade hänt!


Varför kan psyksjuka människor inte få bättre hjälp i Sverige?

Är man utskriven så ska man klara sig själv?


Enya bor idag hos sin mormor i Vallentuna där Sara också ligger begravd!



  


Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Skapa flashcards