Kat och hundarna

Alla inlägg under mars 2012

Av KAT - 29 mars 2012 18:15

Tiken ska heta B´Mixa

Hanarna ska heta B´Mike, B`Max, B´Modig, B´Maro, B´Möxo och B´Macho


 

Av KAT - 28 mars 2012 07:55

           


Kull B´M......


Say nooo more, en bunt terrorister:)

Av KAT - 24 mars 2012 06:38

Ettans valpar växer och växer......

 

De små liven har nu öppnat ögonen och börjar upptäcka världen!

Men nu tycker jag faktiskt att min hund kan komma hem så vi kan börja träna   


Jag har anmält mig till två läger i vår/sommar och jag läääängtar så mycket till hundträningen.......


Garp mår fantastiskt bra just nu och är glad och busig som aldrig förr. Han är KUNGEN!

 


Sen har jag varit hos optikern för att kolla min syn, jag hade en känsla att ögonen inte mådde 100%.

Ja och visst var det så.......Domen var glasögon   


Översynthet innebär att du ser sämre på nära håll och bättre på långt håll.

När man är ung är linsen elastisk och har stor förmåga att ställa om för närseende, det vill säga att ackommodera. Denna mekanism kan hos den unge med en lätt översynthet kompensera så att synen på långt håll ändå är bra.

Förmågan att ackommodera blir sämre med åren. Att läsa blir därför tidigt svårt för en översynt person.

Synfelet är i regel medfött och upptäcks ofta genom att man blir trött och ansträngd i ögonen.

Om översyntheten är kraftig blir synbilden alltid oskarp, vilket gör att ögonen blir trötta mycket fort. Det skadar inte ögonen, men det är viktigt att upptäcka brytningsfelet hos barn så fort som möjligt och rätta till med glasögon. Synutvecklingen kan annars störas – särskilt om brytningsfelen på ögonen är olika.

Av KAT - 14 mars 2012 15:21

         


Bara så ni vet så är dessa valppar miiiina och bara miiiina // Ettan

Av KAT - 10 mars 2012 16:01

Jag pratade precis med Ettans uppfödare och allt går jättebra, Ettan vill vara med sina bebisar hela tiden!

Hon hade inte ens varit ute i hundgården när de tränade skydd och skott idag utan bara inne med dem hela tiden....Jisses hon är mamma på riktigt nu, till 110% också!


 

 

Kolla in den där sälen i mitten   

Av KAT - 8 mars 2012 19:12

 

Klockan 03:20 vaknade jag av ett sms imorse där det stod "Första valpen född"

Hon skötte allt själv med övervakning av Jonas.


Klockan 07:30 kom valp två.


Klockan 07:36 kom valp tre.


Klockan 11:26 kom sista valpen.


Det blev 6 hanar och en tik!


Allt har gått jättebra hon har varit lugn hela tiden.

Hon hade en ganska långdragen förlossning och hon har skött sig galant......


Om ni vill kika på henne live så gå in på www.blacknecks.cm






Av KAT - 4 mars 2012 17:01

 

Ettan bor numera i Kalmar inför kalvningen!

Det är lite småkul att kunna följa henne på webkameran


Klicka HÄR om du är nyfniiiken  


Av KAT - 2 mars 2012 19:00

   

       


Nu börjar det bli heffaklump av min annars något smalare prinsessa.

   

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards