Kat och hundarna

Alla inlägg den 11 september 2011

Av KAT - 11 september 2011 20:31

.....Så var helgen slut!

 

Jisses helgen bara sprang iväg i full fart minsann.

Fredagen började jag med jobb och massage sen var det inhandling av diverse födelsedagsbestyr inför lördagens kalas.

I fredags så möttes vi upp tre brudar för hundträning på Vallentuna BK klockan 18 och den kvällen var jättefin och skön!

Hundarna fick en varsin genomkörare i lydnaden, sen drog jag och Nina för att trycka i oss sushi i Kista C för det skulle vi hinna innan klockan 21 när de skulle stänga.....Japp det hann vi OCH vi hann även springa in på Lindex för att handla underkläder DET SKULLE VI ALDRIG HA GJORT!!!!!

Den skrattattacken vi fick därinne går inte med ord att beskriva men det började med att Nina hittade en trosa som skulle hålla inne allt överflödigt.

DÅ menar jag verkligen en "trosa" som börjar i grenen och slutar i armhålan!!!! Ja ni kan ju tänka er vad våra utsvävningar blev......

Där började skrattet bubbla över och det blev ju inte bättre när Nina inte hittar någon i affären som kan hjälpa till

- Då ställer hon sig och ropar lite försynt; Haalllllllåååååå personaaaaaleeeeeennnnnnnn, alltså vi garvade så luften började ta slut inne i Kista vid denna tidpunkt......

Inte nog med det sedan hittar vi en body med hål i grenen och vilket snuskprat som blev då måste jag censurera i denna blogg   men ni kanske förstår?

Jag är ju trots allt liiiite fin i kanten!


Sen åkte jag hem i bilen med ett stort leende i ansiktet och sen vips så var det lördag.......

Vi började morgonen med att åka kolla på appellspårtävlingen på Stockholm Södra BK, de var precis klara med spåret när vi kom och de skulle börja köra lydnaden.

Tyvärr blev det slagsmål på platsliggningen och en hund blev avstängd och rapporterad, det är alltid tråkigt när sånt sker! Men sen var det lugnare på omstarten och Leros låg fint hela tiden men Klasse som vi var och kollade på missade tyvärr spåret och därmed uppflyttet:(

Efter den fina tillställningen åkte jag & Nina ner till Anna i Sörmland för hundträning och en trevlig dag! Och det kan jag LOVA att vi fick!

DÅ började skrattattackerna igen......

Jag har i alla fall fått träna skrattgroparna i helgen för jisses vad kul vi har haft det!!!!

Jag avslutade lördagskvällen med att åka förbi Fruängen på hemvägen och träffa några kollegor som hade fest!


Idag har jag tillbringat hela dagen på Botkyrka BK och kollat på skyddstävlingen där, Ettan har varit ute hela dagen och tränat passivitet på klubben.......

Där mötte jag en massa trevliga människor och det har babblats hund hela långa dagen........


Ja ha och så var helgen slut!

Men vem har tvättat, diskat och städat hemma hos mig i helgen?


Nää just det INGEN!! Men roligt har jag haft det...........



 








Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards