Kat och hundarna

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av KAT - 24 juni 2012 15:08

 

Dag 3 - Söndag 17 juni


 

Dag 4 - Måndag 18 juni. Åkte denna dag till vårdcentralen på Lidingö. Där fick jag ett pencillin utskrivet men jag ville inte börja med det eftersom läkaren inte hade en aning vad detta var! Han gissade på jätteloka eller hundloka. Han rekommenderade att äta antihistamin också.

 

Dag 5 - Tisdag 19 juni. Det röda börjar bli tätare och lite mera distinkt rött. Jag åker in till KS akuten där jag inte blir insläppt utan blir hänvisad till Cityakuten. Åker till Cityakuten och får Kåvepenin utskrivet.

Läkaren tror rosfeber.


 

Dag 8 - Fredag 22 juni Midsommarafton. Blåsor på hela underarmen. Kliar hela tiden.


 

Dag 9 - Lördag 23 juni. Ringer sjukvårdsrådgivningen då jag har staskänsla i armen hela tiden, natten var jobbig jag sov nästan ingenting för den smärtan. De säger åt mig att åka in direkt till medicinakuten på Kullbergska Sjukhuset eftersom jag är i Katrineholm. Väl där kollar en läkare med mikroskop och kommer fram till att det inte är ett virus. Hänvisar mig tillbaks till min vårdcentral på måndag morgon.

Utslagen har börjar vandra mot handleden

 

Armen är nu ganska svullen!


 

Dag 10 - Söndag 24 juni. Staskänslan i armen har fortsatt ner i handen.

Handen är svullen (man ser det på bilden, kolla på ovansidan av handen)

Blåsorna har blivit större och på bilden syns en stor vätskefylld blåsa. Jag har ganska ont mest hela tiden nu.


Jag tänkte först åka in till KS akuten idag men jag går tillbaks till cityakuten imorgonbitti......


NU VILL JAG HA HJÄLP!!!!!



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards