Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Hutlöst

Av KAT - 1 september 2011 23:01

Om ni frågar mig!!


Jag har ju som säkert ALLA vet i hundvärlden en sjuk rottis, ja inte sjuk i den bemärkelsen utan sjuk på ett annat sätt.

Garp är min rehabhund pga. allergi, diskbråck i nacken, ryggproblem L7/S1 och samt att han brutit nacken i ung ålder.

Med andra ord kostar han en jävla massa pengar rent ut sagt.


* Sjukgymnast besök, villket jag inte har behövt på länge nu....Peppar, peppar....

Kostar inte gratis kan jag lova men som tur är så täcker försäkringen en del!

* Special kost pga. allergi, färskfoder är dyrare än vanligt torrfoder.

* Tillskott till lederna så de hålls fräscha och smorda.

* Special schampo, som tur är täcker försäkringen en del!

* Medicin i form av allergitabletter och betnovat till öronen puuh vilken tur att försäkringen kan täcka lite här också.

* Akupunktur vilket inte heller är gratis någonstans, men mitt underbara försäkringsbolag hjälper till här också.....

* Ögondroppar för allergin tyvärr här får jag betala allt själv.

* Hyposensvaccin varje månad.


Sen ska vi inte prata om allt annat runt om, ja ja ni förstår eller förresten jag tror faktiskt inte att sååå många av er gör det.

NI som sitter i samma sits som jag vet hur mycket tid och pengar som läggs ner på den sjuka hunden för att den ska må så bra som möjligt.

Garp håller jag väldigt smal och tunn så han ska bära på så lite som möjligt.


Men det är väl tur att försäkringar finns som kan hjälpa oss ägare med sjuka hundar så att våran vardag blir så smärtfri som möjligt?

Jag har ett bolag på Garp som jag är nöjd med var det gäller utbetalningar av pengar, det funkar alltid MEN eftersom jag använder försäkringen så pass mycket varje år så får jag betala ett högt pris för detta.....


Jag fick idag avin i lådan och för ett års försäkring på honom ska bolaget ha:

Håll i er nu........


11 948 kr!!!!!


Vad tror bolaget? Att de med sjuka hundar vill bli straffade igen.....?

Japp jag använder mig av försäkringen så då blir nästa års avi högre, tänk er själva höjningen under 6 år.....

Tack sååå mycket, jag skiter ju pengar så höj den lite till vet ja´......


Jag förstår absolut tänket - Att premiera dem som inte använder sig av försäkringen MEEEN vilka behöver de låga premierna mest?

Förmodligen de med sjuka hundar som redan betalar multum och femtio för alla veterinär besök med mera....


Så nu startar vi en insamling till stackars mig?


Hhalllååååååå någon där.......  


 

  

 
 
Petra

Petra

1 september 2011 23:49

Men du skojar??! :o ska det straffa sig att ha en bra försäkring på sin hund? För det är ju precis vad det gör.. Straffavgift för att du utnyttjar försäkringen.. Suck..

http://Www.Skrutta.blogg.se

KAT

4 september 2011 11:55

Nää TYVÄRR skojar jag inte:( Det är en hutlös premie som jag ska betala. Straffavgift var ordet.....Hel bissart att betala 12 000:- på ett år!! Suck.

Kram kram

 
Fru Wahlström

Fru Wahlström

2 september 2011 06:21

Ha en riktigt bra helg. Kram

http://wahlstrom.dinstudio.se

KAT

4 september 2011 11:53

Detsamma till dig och dina älsklingar:))

 
Ingen bild

Lena

2 september 2011 16:05

Ja du vad säger man, kan bara hålla med dej..
Garp mannen kan vara glad att han har dej som matte, som tar hand om honom så bra..

Kram påre
Lena å Märta

KAT

4 september 2011 11:56

Garpemannen borde var mera tacksam bara *asg*

Kram kram

 
Sandra

Sandra

3 september 2011 15:30

Uscha :(
Min rottis hade fruktansvärda besvär med höfterna. Det blev en dyr historia. Tyvärr blev det så allvarligt att han fick somna in bara 6 år gammal.
Salsa, pinschertiken som jag har nu, har diskbråck som vi handskas med. Rehabsim och massage. Jag håller tummarna för att vi slipper medicin i vinter när det blir kallt och hon börjar spänna sig.

Det är verkligen som du säger, hutlöst. Det måste vara kämpigt för dig när Garp har så mycket besvär. Får jag fråga vad du har för försäkringsbolag?

http://sandrawingfors.blogspot.com

KAT

4 september 2011 11:58

SOm tur är så har Garp i alla fall inga dåliga höfter. Vad tråkigt att du fick ta ort din kära vän alldeles för tidigt.
Försäkringsbolaget som jag har på Garp är IF

 
Ninz

Ninz

4 september 2011 20:56

Jag tror jag smäller av! Det där var hutlöst, på riktigt!!!!
Kramar om massor!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

6 september 2011 21:54

Japp inte kul alls......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards