Kat och hundarna

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av KAT - 6 oktober 2011 20:50

Snart är det fredag och det betyder ledig från arbetet i 2 dagar, det ska bli skönt att bara få ta det lugnt och ingen jour eller liknande som stör min nattsömn.

   

Jag kanske skulle ta och festa lite i helgen med apan Ola?

Nää imorgon åker jag ner till pappa och kommer träna Ettan hela helgen.

Hon ska få spåra och ligga mycket i bas.

 

Ettan måste ta och anstränga sig lite om det ska bli någon anställning   


Annars tycker jag att hundträningen är i en formsvacka just nu, jag har ramlat ner lite grann på den positiva trappan men snart är jag på G igen!

    

För att peppa mig lite själv så var jag på en privatlektion hos Frida igår......

Ettan fick 60 minuters träning.

* Kontaktträning med kamp

* Positioner

* Sättanden i halterna

* Snurrträning

* Snabba lägganden

* Bakbensstyrka

* Kryp


Sen fick vi träna på lite annat som tyvärr inte var tanken först   

Ettan var dryg och gav mig   vid ett par gånger på plan, så vi pratade om det och har en finfinplan framöver till den lilla häxan.

Hon ska få buntas ihop ordentligt, nu har den lilla häxan gjort 4 grejer på kort tid som jag inte accepterar i min flock. Nu är det inga stora saker med tillräckligt för att jag ska reagera.


Idag har det inte hänt ett smack på träningsfronten och det kan vara vääääldigt skönt att bara vara hemma ibland. Kors i taket att jag säger så!


 

Ha en underbart trevlig och skön helg önskar jag er alla!




  


Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards