Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Ettan plättan 3 år

Av KAT - 10 juni 2012 10:00

Myyy good vad tiden har gått fort!

  Från liten och schitscccnnyggg:))


  Till stoooor och vacker?? Äsch jag bara skoja lite.......


Året var 2009 och jag skulle tillbringa semestern med min nya lilla valp från Blackneck´s kennel i Kalmar.

Jag hämtade henne i augusti och de första veckorna var bara lugna och sköna på landet hemma hos pappa.


Jag gick från rottweiler till malinois - Är det skillnad tror ni? Jaa en aaaaning fick jag sen erfara.....

Hon växte och blev större för var dag och för var dag så blev hon busigare och busigare.....

(Jag förstår nu varför vissa hundar sover i burar)

  Hon fick börja spåra vilket jag såg att hon gillade.........


Sen vips så var året 2010 och hon fyllde ett år. Under natten till hennes ettårsdag så mognade hon så mycket och alla hyss försvann? Njaaaa inte riktigt hon var fortfarande full i fan och busig.....

Vi påbörjade bevakningsträning i slutet av året som hon senare certades i, faktiskt den enda hunden från kursen som har lyckats (tills idag får jag tillägga)

Försvarsmaktshundens främsta uppgift är att med hjälp av sina välutvecklade hörsel- och luktsinnen, varna sin förare för personer i bevakningsområdet.

Hunden tränas att från fasta posteringar och längs patrullstigar tydligt markera ljud i terräng. Hunden kan på mycket långa avstånd höra en människa som rör sig, och markera detta för sin förare. Hunden varnar på detta sätt sin förare för eventuella inkräktare. Vid patrullering kan hunden även med hjälp av sitt fina luktsinne ta upp och följa spår, genom vittring på marken, och avslöja personer som gömmer sig i terrängen.

Läs om min dröm HÄR som gick i uppfyllelse en oktoberdag 2011   


Jag fick samtidigt en förfrågan om jag kunde tänka mig att vara eftersökshundsekipage med henne i Stockholmsområdet, vilket jag självklart tackade ja till!


Ja vilket år 2011 var med Ettan, allt rullade på i en väldig fart och allt gick som en dans!

Hon röntgades och hon gjorde MH med strålande resultat. Det bestämdes också detta år att Ettan ska bli mamma.

Hon födde 7 valpar den 8:e mars i år, det blev 6 hanar och 1 tik.

Allt gick så bra och alla bebisar var friska och starka. Ettan mådde bra och jag hämtade hem henne efter alla veckor och nu är hon äntligen min och bara min  

Vi smygstartade våran träning med att åka på korning som hon också klarade med bravur.

467 poäng och titel KORAD. Jo man tackar jaaa......

Jag är så glad över denna hund att det inte finns ord!

Det bästa av allt är att hon funkar i alla miljöer och med allt och alla samt att hon är frisk som en nötstjärna!

    










 
 
Nina

Nina

10 juni 2012 13:07

Grattis till finaste & snyggaste Ettan *love* Hon är verkligen heeeeeelt underbar & du har gjort en ENASTÅENDE jobb med denna lilla dam. Utan dig hade hon inte varit den hon är idag, bäst! Pussa på din älskade pälsboll & självfallet åker Garp'emannen med på pusskalaset han mé <3
Kraaaaaaaaaaaamar i lass till hela flocken!!

http://ninz.bloggplatsen.se

KAT

14 juni 2012 21:39

Pälsboll var ordet *lol*

Kram kram

 
Sandra

Sandra

11 juni 2012 00:20

Grattis igen från mig och systersonen! :D

http://wingforsflocken.blogspot.com

KAT

14 juni 2012 21:40

Tack snälla du:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards