Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Yes jag gjorde det

Av KAT - 20 november 2010 14:28

Jag sprang 5 km i snön idag! Jag kände mig hemma överallt eftersom vi tränar våran militärträning i krokarna.....

Vi var ett gäng från Rookie gruppen som skulle springa idag, vilket härligt glatt gäng! Jag kände mig lite nervös om min ljumske skulle hålla men det gjorde den hela vägen in i mål:=)

Vi peppade varandra hela vägen trots att Åse var lite snabbare än oss andra så hade vi koll på henne i kurvorna.

Vid tre kilometer var det en uppförsbacke som jag laddade för när jag helt plötsligt hör någon skrika; KOM IGEN KATARINA, fram med höften, upp med huvudet, stolt hållning vem var det inte om självaste Marathon Mia som har varit instruktör för oss Rookies en gång i löpteknik. Det värmde som attans att någon hejade på mig innan uppförsbacken. Tack MIA!!!    

Efter backen blev jag lite trött men nu fanns det inget som skulle få mig att stanna till, jag hade ett jävligt jobbigt skavsår i hålfoten men det la jag åt sidan för det var minsann 2 km kvar!

Jag sprang hela vägen in i mål tillsammans med Bästa Rita och vet ni tiden var inte viktig för mig idag. Det viktigaste för mig var att genomföra loppet utan att gå samt att faktiskt våga springa ett lopp.

Jag fixade det!!! Jag är sååå glad och såååå stolt över mig själv!


**************************************************
**********************************************


Sen vill våran instruktör Bruno veta hur vi kom till NMT och varför vi stannar, här är min historia:


 

Min glada NMT historia

Jag har alltid under mitt liv haft träning som hobby på ett eller annat sätt.

Gym, löpning, kampsport och 11 st dykcert. Jag har även jobbat på S.A.T.S
  
Jag innan depressionen 
 

Men sen hamnade jag i riktigt jävlig deppression som gjorde mig instängd och ätandes mer och mer och mer! Den har nästan tagit mitt liv.....

I den var jag nog fast i drygt 2 år.

2 år utan träning, 2 år utan bra mat, 2 år med bara socker som huvudföda, 2 år i ett rent helvete.

Att ta tag i sitt liv när det inte ens finns ork att åka och handla eller städa gick bara inte.

Jag orkade inte göra något alls! Jag hade ont i knän, höft, rygg av allt jag skulle bära på varje dag!

Nu var det inte tal och viktväst eller benvikter nej nu var det ”bara” min egen kroppsvikt.....

Jag trodde aldrig att JAG skulle hamna i en sån situation, jag som mådde bra och hade det bra.

Numera är jag mera ödmjuk när folk säger att de mår dåligt!


  

Jag december 2008, då var det som värst

 

Men sen en dag när jag kände mig lite över vattenytan med huvudet så kom jag in på NMT sidan på nätet.

Då kände jag direkt: DET DÄR ÄR JAG!

Det där vill jag göra, men sen kom hjärnspökerna: JAG KOMMER ALDRIG FIXA DET. Jag är för tjock!


Tog mig i alla fall mod att ta mig till ett Basic pass (det fanns ingen rookie träning då)

Det var det värsta jag har gjort i hela mitt liv, jag tyckte det var sååå pinsamt att som 35 åring inte ens orka springa! Kände mig ännu fetare och mera misslyckad efter passet men då kom Bruno och ett ankare fram till mig och sa: Vi kommer dra igång en rookiecamp för otränade snart om du är intresserad.

Det kändes mera OK och en strimma av hopp tändes igen. För det sista man behöver i en svacka är ännu mera dåligt självförtroende.

Så jag tvekade inte en sekund att hoppa på campen. Började förra campen men tyvärr så drog jag på mig en ordentlig benhinneinflammation (inte så konstigt kanske) med den vikten och den tuffa träningen!

Så jag fick avbryta campen men det kändes rätt ok ändå.

Jag skulle minsann inte ge upp!

För detta var min present till mig själv, första steget i rätt riktning för att må bättre.


Eftersom det tog ett tag emellan de båda rookiecampen så hann jag gå ner några kilo till vilket säkert har underlättat min träning denna omgång.

Jag HAR blivit starkare känner jag!
Nu har jag inte "bara" ont i kroppen hela tiden för övervikten, det känns så skönt!

Nu har jag ont för att det är träningsvärk:)

Denna rookie omgång har jag klarat med hjälp av er på NMT, mina peppande träningsvänner och mina andra vänner utanför NMT.

För det är ju trots allt instruktören som tänjer mina gränser varje pass och ankaret som peppar mig när det känns tungt.

Ni gör det också på ett sånt fantastiskt bra sätt, ALDRIG över gränsen utan perfekt varje gång.

Ödmjuka men ändå stenhårda! Snälla men ändå hårda!

Jag stannar för att jag trivs så bra med denna ordning och reda sen är träningsformen helt otroligt bra. Hela upplägget är så bra.

Sen blir jag något starkare, explosivare och lite snabbare för varje pass som går.

Denna träning får mig att må bra, ni får mig att må bra!

Jag klarade inte att gå björngång mer än 2-4 steg i början, nu fixar jag det!

Jag klarade inte att springa alls förut, nu fixar jag det!

Jag klarade inte göra armhävningar förut, nu fixar jag det!

Det finns inget som stoppar mig nu:=)


Tack NMT för att ni har förändrat mitt liv!

 
 
 
Glimz

Glimz

20 november 2010 15:57

Det finns bara en sak å säga, DU ÄR BÄST!! Riiiispekt vännen!
Kram

http://www.ninz.se

KAT

21 november 2010 14:01

Nää jag gör bara så gott som jag kan med mina föruttsättningar i livet just nu....

Kram kram

 
sara o nike

sara o nike

20 november 2010 16:33

Fy fan vilken fantastiskt rolig läsning Katta! Du är så sjukt duktig och jag är sjukt GLAD för din skull!!
GRATTIS!
Stor kram Sara

http://www.rottismalle.blogspot.com

KAT

21 november 2010 14:02

Tack snälla du, det värmer massor! Jag blir så glad att det du skriver på facebook om era äventyr, jag sitter alltid och små ler.....Nike med kudden var så roligt.....:=)

kram kram

 
Ingen bild

Laura

20 november 2010 21:49

Du är helt fantastisk Katarina, du har gjort en sån resa, sjukt imponerad! Jag vet precis hur det känns. Jag har också burit på de där kilona så knän o vader knappt stod pall!

KAT

21 november 2010 14:05

Du är precis lika bra om inte bättre, du kämpar och kämpar varje pass.....Snart är vi klara och vet du VI FIXADE DET!!!

Kram kram

 
Ingen bild

Lena

21 november 2010 09:39

Kan bara hålla med de andra kommentarerna.

Bra kämpat Katarina the fighter.

Kram
Lena å Märta

KAT

21 november 2010 14:06

Katarina The Fighter vet jag inte men jag gör så gott jag kan....

Kram

 
Ingen bild

Tiina

21 november 2010 14:39

Sjukt imponerad. SJUKT imponerad! Du inspirerar mig i det dolda. Du vet precis hur jag känner mig och det är inte kul. Men det ska gå. Det som gäller är "bara" att orka ta tag i eländet, att ta första steget. Jag ska bara... Kram!

KAT

21 november 2010 15:29

Tack snälla du! Att jag skulle inspirera någon trodde jag aldrig, gud vad roligt gumsan.....Jag vet nog lite hur du känner dig, klart att det kommer att gå när dagen är rätt och du har lite extra energi då smäller det till:)
Kram kram

 
Madde Neo o Emma

Madde Neo o Emma

22 november 2010 08:41

Vilken berättelse.
Wow säger jag bara.
Du är fantastisk!

Yogan har gjort ungefär samma sak med mig som NMT har gjort för dig.
Gäller att hitta den där träningsformen som känns som "jag".

http://www.maddebeaneo.blogg.se

KAT

22 november 2010 09:09

Ja det gäller verkligen att hitta sig själv och vad som passar:=)

ha en skön dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards