Kat och hundarna

Alla inlägg under september 2011

Av KAT - 9 september 2011 23:00

     

Ehh kan jag vara seriös någon gång???


 

Näää jag har lite svårt med det!!!!


     

Det är nog därför barn tycker om mig???!!!





Av KAT - 6 september 2011 21:56

 

Ettan ska bli mamma!

Hon ska troligen paras med Blackneck´s AÚnix i Januari.

Det är Blackneck´s som ska ta en kull på henne mera information kommer finnas på deras hemsida.




Av KAT - 5 september 2011 07:00

Nu har jag precis lämnat in bilen hos doktorn för en massa lagning.


Jag hoppas att bilen blir klar idag för då ska jag njuta igen med en fungerande klimatanläggning. Kompressorn har ju som sagt gått sönder i min bil men snart, snart så är fin igen. Åhh det ska bli så skönt för mig och hundarna igen.

Fattig kommer jag att bli men vad gör det? Måtte det bli fint bara.....


    

Nu ska jag jobba i 8 timmar först innan jag får veta hur bilen mår.......



Ha en fantastisk måndag allihopa:))

Av KAT - 4 september 2011 11:58

Jag är lite slö och trött just nu, men vi ska sätta oss i bilen för hundträning och promenad i det underbara vädret!

Kanske dags att passa på för snart är vintern här igen    

Sen ska jag umgås med pappa resten av dagen/kvällen för han bor hos mig ända tills tisdag:))


Ha en underbar dag allihopa......

Av KAT - 1 september 2011 23:01

Om ni frågar mig!!


Jag har ju som säkert ALLA vet i hundvärlden en sjuk rottis, ja inte sjuk i den bemärkelsen utan sjuk på ett annat sätt.

Garp är min rehabhund pga. allergi, diskbråck i nacken, ryggproblem L7/S1 och samt att han brutit nacken i ung ålder.

Med andra ord kostar han en jävla massa pengar rent ut sagt.


* Sjukgymnast besök, villket jag inte har behövt på länge nu....Peppar, peppar....

Kostar inte gratis kan jag lova men som tur är så täcker försäkringen en del!

* Special kost pga. allergi, färskfoder är dyrare än vanligt torrfoder.

* Tillskott till lederna så de hålls fräscha och smorda.

* Special schampo, som tur är täcker försäkringen en del!

* Medicin i form av allergitabletter och betnovat till öronen puuh vilken tur att försäkringen kan täcka lite här också.

* Akupunktur vilket inte heller är gratis någonstans, men mitt underbara försäkringsbolag hjälper till här också.....

* Ögondroppar för allergin tyvärr här får jag betala allt själv.

* Hyposensvaccin varje månad.


Sen ska vi inte prata om allt annat runt om, ja ja ni förstår eller förresten jag tror faktiskt inte att sååå många av er gör det.

NI som sitter i samma sits som jag vet hur mycket tid och pengar som läggs ner på den sjuka hunden för att den ska må så bra som möjligt.

Garp håller jag väldigt smal och tunn så han ska bära på så lite som möjligt.


Men det är väl tur att försäkringar finns som kan hjälpa oss ägare med sjuka hundar så att våran vardag blir så smärtfri som möjligt?

Jag har ett bolag på Garp som jag är nöjd med var det gäller utbetalningar av pengar, det funkar alltid MEN eftersom jag använder försäkringen så pass mycket varje år så får jag betala ett högt pris för detta.....


Jag fick idag avin i lådan och för ett års försäkring på honom ska bolaget ha:

Håll i er nu........


11 948 kr!!!!!


Vad tror bolaget? Att de med sjuka hundar vill bli straffade igen.....?

Japp jag använder mig av försäkringen så då blir nästa års avi högre, tänk er själva höjningen under 6 år.....

Tack sååå mycket, jag skiter ju pengar så höj den lite till vet ja´......


Jag förstår absolut tänket - Att premiera dem som inte använder sig av försäkringen MEEEN vilka behöver de låga premierna mest?

Förmodligen de med sjuka hundar som redan betalar multum och femtio för alla veterinär besök med mera....


Så nu startar vi en insamling till stackars mig?


Hhalllååååååå någon där.......  


 

  

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards