Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Bostadskön

Av KAT - 14 januari 2012 11:55

Jag fick min hyresrätt här i Vällingby via bostadsförmedlingen för cirka 18 månader sen.

Jag hade inget annat val än att ta den när jag fick den pga. min dåvarande boendesituation.

Lägenheten här är jättefin och allt är nytt och fräscht men jag har en lägenhet som är väldigt svårmöblerad och jag har hela tiden känt att detta bara är en "mellanlandning" innan jag hittar något lite bättre där jag känner att här vill jag bo.


Jag har anmält mig hela tiden till lediga lägenheter på Lidingö men inte fått något napp alls.


Men nu har jag äntligen fått kallelse till visning i Mariehäll, Bromma.

Det byggs för fullt i det området och kommer bli en liten egen stadsdel när allt är klart.

Svenska Bostäder kommer att bygga 300 bostäder i Annedal, det nya bostadsområdet som ligger i stadsdelen Mariehäll, på gränsen till Sundbyberg. Byggstart skedde under 2009.

Annedal ska också bindas samman med Marabouparken som nyligen utsågs till Sveriges vackraste park. Kvarteret Kusin Vitamin med 113 lägenheter är Svenska Bostäders andra byggetapp i den nya stadsdelen Annedal. Lägenheterna har genomgående ekparkett förutom i hallen där det är klinker. Badrummen har kakel och klinker samt är förberedda för tvättmaskin och handdukstork.

Alla lägenheter kommer att ha markterass eller balkong. De lägenheter som nås via galleriagång har uteplats i samband med galleriagången. I närliggande Sundbyberg finns tunnelbana och pendeltåg. I Sundbyberg och det nya shoppingområdet Bromma Blocks finns det ett stort utbud av service.


De lägenheter som jag har blivit kallad till är:


39 st. lägenheter på 66-80 kvm i vanliga bostadskön. 3 rum och kök.


4 st. lägenheter på 83-92 kvm Interna byteskön 4 rum och kök.

5 st. lägenheter på 75-78 kvm Interna byteskön 3 rum och kök.

7 st. lägenheter på 59-65 kvm Interna Byteskön 2 rum och kök.


När visningen har varit nästa helg så måste jag ranka ordningen 1 till 55 och det blir inte lätt kan jag lova.

Jag har skrivit ut alla lägenhetsritningar och visst jag har några favoriter men det är svårt!


Om jag har tur så blir det inflytt till sommaren   


Då kanske jag får montera ihop mitt köksbord igen???

Hi hi hi läs länken nedan........

http://katarinathoren.bloggplatsen.se/2010/08/17/3413563-historien-om-koksbordet/



 
 
Nina

Nina

14 januari 2012 20:57

Jaaaaaaaaaaaa, du kommer att få en ny lägenhet *jippiiii* Den du har nu är inte bara lite svårmöblerar den är svår möblerad DeLux!!!
Hoppas du får den du vill ha :)
Kraaaaaaaaaaaaaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

16 januari 2012 12:27

Jag hoppas verkligen att jag kan få en lägenhet med ett stort fint vardagsrum:=)

Det är jag värd.....:)

Kram kram

 
Ingen bild

Lena

15 januari 2012 16:53

Kul, hoppas du får den lgh du vill ha. håller tummarna för din skull.

Lena å Märta

KAT

16 januari 2012 12:29

Jag hoppas och hoppas!!
Jag kanske flyttar till en väderkvarn:)

Kram kram

 
Ingen bild

"Charlotte"

16 januari 2012 01:20

God fortsättning "Carrie" ;)
Här händer det grejer, Ettan strumpan vart på dejt & grejer ni är på G gummiz !!!!!

Hoppas ni mår gott efter nyår & bravader !!!!

Dags för hemsida & lite garv med tjejligan snart kanske *ler* ;)

Kramissss från Charlotte på vift i landet

KAT

16 januari 2012 12:40

Åhh tack det samma världens bästa gumsa!
Ettan ska bli mammiz....Det ska bli spännade att följa!

Vi mår kalas bra hoppas att ni också mår kalas......

Jaaa vi kan väl ta och mötas för en mysdag snart!!

Kram kram

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

16 januari 2012 07:40

Låter riktigt spännande det är så kul när man får tag i något som man verkligen vill ha, lycka till nu..

Kramen till er alla..

KAT

16 januari 2012 17:55

Jag hoppas hoppas hoppas......

Kram kram

 
Lindha

Lindha

16 januari 2012 09:45

Låter riktigt spännande!
Hoppas du kan välja ut EN pärla bland alla 55 st!! :D

Kram kram!

http://vildarna.bloggplatsen.se

KAT

16 januari 2012 17:52

Jaaa det är sååå spännande!!!
Jag hoppas att det är dags för mig nu:=)

Kram kram

 
Ingen bild

Mig

16 januari 2012 16:03

Och jag får välja före dig!! :)

KAT

16 januari 2012 17:53

Du ställ dig i kön!!!

Jag är först......

 
Nina

Nina

18 januari 2012 00:00

Sv; Låt dig inte imponeras av mig tillfälliga sinnesförvirring! Jag ligger i krämpor & tycker inte alls att ett så egentligen enkelt rörelsemönster skall få dylika biverkningar *fräs* *aj* Shit, jag är ju jätte sjuk egentligen ;)
Kraaaaaaaaaaaaaaaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

21 januari 2012 13:33

Hi hi du hade säkerligen inte samma träningsvärk som efter NMT passet:=)

Hi hihihi grymt duktigt jobbat!
Jag är som vanligt imponerad av ditt pannben...


Kram kram

 
Ingen bild

Sandra,Lura & Fixa

20 januari 2012 20:06

Hallå!
Jag undrade just vart du hade tagit vägen så var tvungen att leta upp din blogg.
Hur står det till i stugan? Ser att det hänt en del, ni har varit söder ut och sexat lite ;)
Hoppas vi ses snart.
Kram från mig och vovvarna =)

KAT

21 januari 2012 13:35

Men jag är ju här juuu.
Gick ut fejjan pga. att jag tillbringade alldeles för mycket tid med dynga!
Ja Ettan har snuskat sig rejält så väntar vi med spänning och ser om det är något därinne:)

Hoppas det går fint med träningen av dig själv och dina barn.....
Jag hänger gärna med på hundträning någon dag, messa bara.......

Kram kram

 
Nina

Nina

20 januari 2012 23:16

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, det är ingen hemma!!!!!! Uppdateraaaaaaa!!! Du har stått i bostadskön länge ny *hos* inlägget bostadskö har varit länge nuuuuuuuuuuuuuuuu :D :D
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

21 januari 2012 13:37

Jag skaaaaaaa idag:)

krrrrrraaaaaaaaammmmmmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards