Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Historien om köksbordet

Av KAT - 17 augusti 2010 21:57

Eftersom jag denna kväll just har upptäckt att det inte finns något varmvatten hemma så kan jag väl bjuda på en rolig (sann) historia om en dum blondin.....


Blondinen behövde köpa ett nytt köksbord med stolar så hon åkte till affären och beställde ett sådant.

Väl hemma med de stora emballagen en vecka senare så ville den dumma blondinen montera ihop sitt nyköpta fina ekbord.

Sagt och gjort hon skruvade och fixade ihop allting själv, tyckte själv att hon var otroligt duktig som klarade det på helt egen hand utan hjälp från någon kunnig inom området.

Tungt som f**n var bordet men hon fick upp det ståendes på alla fyra benen när monteringen var klar.

Då kände den dumma blondinen när hon tittade på bordet att det var skitfult och det saknades delar i hörnen, men usch har jag köpt detta fula bord tänkte hon.

Benen ser ju konstiga ut också.....

Väl under fikat så ser blondinen att bordet (observera att det tog säkert 30 minuter) innan hon märkte detta......


  

Benen är felmonterade och det "saknas" saker i hörnen.

Skruvarna syns också i hörnen.

På kortändan finns det också "hål" som det saknas saker i.


  

Oj vilka fina skruvar??


Nu kom den dumma blondinen på att hon monterat ALLA benen fel........


  

Tänk vad bra det är med män ibland, för då ser bordet ut så här!

Inga "hål" på kortsidan och inga skruvar som sticker ut längre (för där är ju bordsbenen)


Den dumma blondinen vill inte uppge sitt riktiga namn men hon kallas för KAT och har 2 hundar.


Ibland måste man bjuda på sig själv?







 
 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2010 06:11

Ha ha ha men snyggt blev det till slut I alla fall!

KAT

18 augusti 2010 09:24

Ja, det är tur att det finns händiga människor:)

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

18 augusti 2010 07:47

Fantastiskt roligt!! Kul med ny blogg. Kram A

http://www.aquila.dinstudio.se

KAT

18 augusti 2010 09:26

Jaså det tycker du? Hi hi hi, det var inte lika kul här hemma....:)
Hoppas att det gick bra på kursen igår och att ni inte regnade bort.

Kram K

 
Madde Neo o Emma

Madde Neo o Emma

18 augusti 2010 07:51

hehe, känner igen det där monterings problemet, avskyr att läsa instruktioner med A-B och B-C.
Riktigt fint blev det iaf till slut.

Klart du får länka...länkar hit också =)

http://www.maddebeaneo.blogg.se

KAT

18 augusti 2010 09:28

Men alltså hur svårt ska det det vara att läsa innantill?? Jag kan det tydligen INTE kan vi ju vara överens om......Tur att jag inte gav mig på stolarna utan såg mina begränsningar!

Ha en bra dag

 
Lindha

Lindha

18 augusti 2010 12:23

Haha undra vem som är blond nu ja???? *asg*

Hoppas träningen igår gick bra :)

http://vildarna.bloggplatsen.se

KAT

18 augusti 2010 12:25

Ha ha ha inte vara ute på hal is nu gumsan:)
Träningen har aldrig gått bättre, det blev inget pga. regnet som bara öste ner.....

 
Ingen bild

Lena

18 augusti 2010 20:20

Om det kan vara en tröst, så skulle jag kunna göra precis som du, montera först, tänka sen..

Kul att du bloggar igen..

Kjam kjam

KAT

19 augusti 2010 13:09

Den där dumma blondinen monterar först men sen ringer hon någon annan som tänker åt henne.....Mycket lättare:))
Vips så blev bordet fint.....

kram

 
Glimz

Glimz

18 augusti 2010 21:07

Hahahahahaha ääääääääntligen fick jag bildbevis på köksbordet! Hur tänkte du? Ja just ja, det var ju det du inte gjorde *asg* Jag tror jag dånar :D :D
Kraaam

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

19 augusti 2010 13:23

Tur att jag kan glädja några i alla fall......
men är DU verkligen säker på att det är jag??

kram

 
Ingen bild

Lena

19 augusti 2010 18:22

Nä Kat det är säkert inte du, det var nog en granne elr jobbar kompis !! Lite svårt med en blond granne kanske..

Kjam

KAT

20 augusti 2010 10:55

Klart att det är någon annan:)
(jag har många personligheter)
*asg*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards