Kat och hundarna

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av KAT - 29 augusti 2010 14:35

Så var det idag dags för hundarna att spåra!!

Satte mig i bilen för att möta upp Lindha vid Drottningholm

  

Väl i skogen så la jag ett varsitt spår till mina troll.

Ettans spår gick jättefint, hon var lite hög ibland med klarade vinklarna galant och markerade ALLA pinnar samt kom in till mig med dem, då blir det massor av mjukost för damen. Duktig tjej!!!

Hon blev helt överlycklig när hon kom till det extra slutet där det stod en hundmats (burk) och väntade på henne....Slurp sa det så var det slut.....  

Garp fick också ett likvärdigt spår fast med en kamptrasa som slut och hundmat som extra slut.....Han spårade på väldigt fint också kanske lite för högt tempo??

Men att springa skadar väl inte? Jag ramlade faktiskt INTE idag, är grymt stolt över mig själv  

När jag kommer tillbaks till bilen så står Lindha med telefonen i högsta hugg och ringer sjukvårdsupplysningen, hon har blivit stungen av en massa getingar i spåret. Suck kan inte dessa jävla getingar dra någon annanstans??? De attackerar verkligen en när man är för nära......Det gör så satans ont rent ut sagt!

  

Lindhas onda öra, lite svårt att se men örat är jättsvullet och rött!

När Lindha väl kom fram på telefonen till systern och vi fick höra att Lindha inte kommer att avlida av detta så var det dags för Devils spår  

Han spårade knappt ett lägre spår skulle jag väl gissa på men varken jag eller Lindha är bra på att uppskatta längder.......Ha ha ha det kanske var appellängd??

 

Jag hamnade lite på efterkälken i spåret för jag hade mina kantarellögon på mig och hittade faktiskt väldigt många!!!! Ehhhh......

    

Hela 4 stycken!!!





Tidigare månad - Senare månad

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards