Kat och hundarna

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av KAT - 31 augusti 2010 23:30

Det var verkligen MÅNGA som stod uppställda klockan 18.00 SHARP för att få träna med NMT. Vi var ett stoooort gäng med blåvästar som skulle för dagen ha instruktörerna Bruno och Jens och våra gulliga ankare Anne-Li, jessica och Sussi!

Ja ha där stod vi uppradade och nu börjar träningen.......

Vi började sakta jogga mot skogen och "våran" fina äng......

Självklart på vägen under joggingturen måste vi ner och "plocka gräs" med händerna i backen, sen stannade vi upp och körde små steg på stället och höga knän. Efter första lilla backen stannde vi till och tränade axlarna genom att hålla dem utåt och cirkla....UTAN att ta ner dem! Puuhh sen var det dags för joggning igen nu genom att sparka sig själv i häcken (daller daller)  

Snart nere på ängen? Eller skulle vi först stanna upp för att lyssna på Brunos order?? JAPP detta är ju NMT  

Vi ställde upp oss alla på ett led vända mot intruktören Bruno, där förklarade han att vi skulle göra som han sa.....Låter enkelt va? Hmm jobbigt i alla fall!!

Vi stod upp och skulle på kommando (NER) kasta oss ner i backen för att sen på kommando (UPP) kasta oss upp så fort vi bara kunde.....Så härligt och roligt man försöker verkligen tävla mot den bredvid hela tiden......

Pröva en si så där 10 gånger att göra det själv där det går fortare och fortare för varje gång. Låter lätt men man blir trött jag lovar!

Sen joggade vi ner till ängen och delade upp oss i en styrke respektive konditionsgrupp.

Jag började i styrkegruppen och nu ska jag försöka komma ihåg vad vi gjorde där:

- 60 sit ups uppdelat på 3 gånger med en annan person som står på dina fötter och du ska upp och toucha dennes ben på utsidan....JOBBIGT satan i gatan.....

- Plankan

- Björngång bakåt & framåt tänk att en människa (jag) kan ha så svårt för detta! KLEN är namnet  men träning ger färdighet!!!!

- Armhävningar

- Magövning med benen någon decimeter ovanför backen, satte någon ner fötterna innan Bruno räknat klart så var det bara att göra om! Jag tror att vi fixade det alla gånger faktiskt!

Tror det var allt i styrkegruppen Nu var det dags för lite kondition med Jens;

Vi stod i en rund ring med en ryggsäck i mitten och körde 2 och 2.....

- Spring till ryggan och tillbaks

- Åla till ryggan och tillbaks

- Björngång till ryggan och tillbaks

3 gånger var! Om och om igen

Aktiv vila hela tiden emellan - Statisk benböj (jägaren)

- Löpning kanske 100 meter för att snabbt ta sig tillbaks till samma ställe!

- Sen avslutade vi med att jogga ner till den andra gruppen och där sprang vi runt dem medans de körde styrkeövningarna.

Sedan var den stora gruppen samlad igen!!!

Vi "veteraner" som gick i ROOKIE gruppen förra omgången fick ju självklart ett litet härligt straff utdelat av underbara Bruno.....

Veteraner - Ner i plankan!!! Japp och vi alla kastade gladeligen oss ner!

Sen efter en stund så fick de andra hålla oss sällskap där nere.....

Efter den underbara plankan så ställde vi oss upp i (hunden) i två grupper och den sista fick krypa under alla andra som stod i hunden....

Puuuuh vad jobbigt det var att stå i hundposition läääänge.....Men skam den som ger sig?

Nu hade vi nästan avverkat all träningstid och skulle bege oss tillbaks till Östermals IP. Lätt jogging hemåt stod på schemat i en rad om 3, jag hamnade först med en annan tjej och en kille.

Vi blev fotade hela träningen och det ska komma ut en sida om NMT träning senare, jag kommer tyvärr inte ihåg vilken tidning....Vi får väl se när den kommer ut.

Väl på IP igen så körde vi de sista övningarna;

- 20 upphopp i grupp

- 30 sit ups

Puuuuhhhh nu var 90 minuters träning avklarad för denna dag, på´t igen imorgon!

Då ska vi alla göra tester, vart vi ligger nu i kondition och styrka för att sen jämföra det 3 månader senare.....Usch det kommer bli jobbigt......


Nordic Military Training - The toughest workout you´ll ever love!!!!


I LOVE!!!!!






Av KAT - 31 augusti 2010 17:15

  

Yeeeesss och bilen gick igenom  

Det känns så skönt att fina WRP nu kan vara laglig i ett år till.

En liten rolig kommentar som bilprovaren hade till mig när han skulle kolla bilbälterna bak var: Ehh bor du i bilen eller?? Ha ha ha jag har visst lite hundgrejor i baksätet som behöver sorteras lite?? Jag svarade lite blygt att jag hade städat bilen fint bara för att han skulle kolla i den idag  Jag fick en liten ynka etta på bromsbeläggen bak som jag ska byta men det blir ju så med tanke på hur mycket som jag kör. Jag har verkligen slarvat med bilvården sista tiden, det känns som att flytten har tagit all min kraft och nu har jag ju ingen lust att städa bilen på kvällarna längre! Jag trivs ju sååå bra i min nya fina EGNA lägenhet.....

Och på träningsplanen!


Efter besiktningen så åkte jag och min kollega till affären för att köpa fika till alla förare på jobbet och både han och jag var väääääldigt trötta idag......

Så det slutade med att Shabbe (kollegan) tog kundvagnen (med påsarna i fortfarande) parkerar in vagnen där alla kundvagnar ska stå.....Men Shabbe säger jag; det är ju en fördel om du tar ut påsarna ur vagnen innan vi tar ut femkronan och går därifrån?? Ha ha ha vi var nog liiiite trötta??








Tidigare månad - Senare månad

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards