Kat och hundarna

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av KAT - 22 augusti 2010 18:38

Vad har vi gjort idag? Ha ha ha ingenting i stort sett, min träningsvärk är så jobbig. Tänk att man kan ha så ont i musklerna det är helt otroligt.

Men jag har i alla fall klippt klor, tvättat öron och borstat djuren, tur att jag orkade det  Det värsta var att ta sig ner till golvet och sen upp därifrån, ha ha ha Nina vet du hur det känns????

Nä nu blir det middag sen ska jag slökolla på TV:n som efter nästan en månads bråk med VIASAT nu behagar att funka!

  

Glutenfri pasta med kalkon och skinksås! Guuu vad gott......


Av KAT - 22 augusti 2010 14:56

  


En väldigt god olivolja och balsamvinäger!

Av KAT - 22 augusti 2010 13:51

Idag är det dagen efter militärträning och kräftskivan!

Militärträningen igår var fantastiskt rolig och jobbig, men innerst inne visste jag att träningsvärken inte kommer bli lika kul. Precis som förra omgången så är träningsvärken nåt i hästväg!! Jag vaknade i natt att jag hade stora svårigheter att vända mig för egen maskin i sängen. Då kände jag mig inte lite osmidig. Att behöva "rulla" ur sängen för att ens kunna ta sig till toaletten, sen kom nästa oövervinnliga mål..........att få ner häcken   på toan utan att avlida när benen skall böjas. Sen ska man ju upp därifrån också, jag får nog hålla mig hela dagen, så jag kan nog skippa drickandet idag. Pallar inte att göra denna övning igen! Det bästa av allt med denna träningsvärk är ändå att det är värre imorgon!!!!   


På kvällen igår hade jag som sagt inflyttningsfest/kräftskiva och det var så fantasktiskt trevligt!! Tack allihopa för en rolig kväll.....

  

Till kräftor måste man prova ABSOLUT RASPBERRY

  

Och lite ABSOLUT VANILJ

  

Kanske lite ABSOLUT RUBY RED efter det?

  

ABSOLUT PÄRON mumsfillibabba, klart min favorit! Sen fanns det ABSOLUT CITRON men den rackarn vägrade vara med på bild.

 

Sen åt vi goda kräftor till spriten. 

Nubbevisorna var också ett måste på denna tillställning  

Efterrätten blev så klart världens godaste kaka.....

  

Här är receptet:


Teff Brownies (Gluten & Mjölkfri)

 

125 gr carlshamns Margarin

2 msk kakao

3 ägg

2.5 dl socker

2.5 dl Teff mjöl (Gluten fritt)

1 tsk bakpulver

1.5 dl hasselnötter

Smält smör och kakao.

Ägg och socker vispas till en tjock smet

Blanda i smör och kakao i blandningen

Häll i Teff mjöl, bakpulver och nötter

Häll i smeten i en smord form, gärna fyrkantig om ni ska skära till Brownie bitar

180 grader i 30 minuter

Gott till är hallon







Tidigare månad - Senare månad

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards