Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Dagen efter gånger två

Av KAT - 22 augusti 2010 13:51

Idag är det dagen efter militärträning och kräftskivan!

Militärträningen igår var fantastiskt rolig och jobbig, men innerst inne visste jag att träningsvärken inte kommer bli lika kul. Precis som förra omgången så är träningsvärken nåt i hästväg!! Jag vaknade i natt att jag hade stora svårigheter att vända mig för egen maskin i sängen. Då kände jag mig inte lite osmidig. Att behöva "rulla" ur sängen för att ens kunna ta sig till toaletten, sen kom nästa oövervinnliga mål..........att få ner häcken   på toan utan att avlida när benen skall böjas. Sen ska man ju upp därifrån också, jag får nog hålla mig hela dagen, så jag kan nog skippa drickandet idag. Pallar inte att göra denna övning igen! Det bästa av allt med denna träningsvärk är ändå att det är värre imorgon!!!!   


På kvällen igår hade jag som sagt inflyttningsfest/kräftskiva och det var så fantasktiskt trevligt!! Tack allihopa för en rolig kväll.....

  

Till kräftor måste man prova ABSOLUT RASPBERRY

  

Och lite ABSOLUT VANILJ

  

Kanske lite ABSOLUT RUBY RED efter det?

  

ABSOLUT PÄRON mumsfillibabba, klart min favorit! Sen fanns det ABSOLUT CITRON men den rackarn vägrade vara med på bild.

 

Sen åt vi goda kräftor till spriten. 

Nubbevisorna var också ett måste på denna tillställning  

Efterrätten blev så klart världens godaste kaka.....

  

Här är receptet:


Teff Brownies (Gluten & Mjölkfri)

 

125 gr carlshamns Margarin

2 msk kakao

3 ägg

2.5 dl socker

2.5 dl Teff mjöl (Gluten fritt)

1 tsk bakpulver

1.5 dl hasselnötter

Smält smör och kakao.

Ägg och socker vispas till en tjock smet

Blanda i smör och kakao i blandningen

Häll i Teff mjöl, bakpulver och nötter

Häll i smeten i en smord form, gärna fyrkantig om ni ska skära till Brownie bitar

180 grader i 30 minuter

Gott till är hallon







 
 
Glimz

Glimz

22 augusti 2010 17:21

Wwwwwiiiiiiiiiiii vad massor av gott ni fick att dricka ser jag :D Men om du tar lite av den där roliga drycken, då gör det väl ändå inte liiika ont, lr? *asg* Shit, jag lider med dig, du har jävligt ont just nu! Ta hand om dig å mumsa lite gott gotti gott gott. Kakan är inte bara gluten fri, den är MJÖL fri *jippii*
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

22 augusti 2010 18:47

Herregud jag tog två nubbar igår, tur att jag inte är dyr i drift för sen var fnittret igång:)
Den där roliga drycken är ju slut idag men VOLTAREN går utmärkt! Ja Nina jag har liiiiite halvont.........

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards