Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Min gode vän Sara

Av KAT - 24 augusti 2011 20:03

Jag hade en väldigt god vän under många år från jag var cirka 10 år och ända till 2004, hon hette Sara och vi delade allt!

Problem om killar, kläder, ja allt som tjejer gör.

Vi smygrökte och snattades godis och gjorde hyss och hade alltid kul ihop och då menar jag ALLTID!

Men Sara led av Borderline störning som gjorde henne självdestruktiv och väldigt deprimerad och i perioder självmordsbenägen. Men jag kände henne utan och innan så jag (vi) gjorde alltid det bästa av situationerna.

Våra hundar lekte alltid som galningar och de trivdes också ihop.

Men när Sara blev äldre och var ensamstående mamma till sin dotter så mådde hon sämre och sämre.

Sara blev tvångsinlagd på Danderyds Sjukhus i månader på psyket.

Saras dotter Enya bodde mera hos mormor än hos Sara mot slutet och Sara valde att ta sitt liv hemma i sin lägenhet runt Mors Dag 2004.

Sara fick tag i en massa tabletter och somnade sakta in på sitt toalettgolv i sina egna spyor.

Hon hittades av sin mamma Karin som "kände på sig" att något hade hänt!


Varför kan psyksjuka människor inte få bättre hjälp i Sverige?

Är man utskriven så ska man klara sig själv?


Enya bor idag hos sin mormor i Vallentuna där Sara också ligger begravd!



  


 
 
Ingen bild

Tiina

24 augusti 2011 20:25

Men aj, inte en till rakt in i hjärtat :( Stackars, stackars Sara! Och stackars Enya. Kram!

KAT

27 augusti 2011 02:45

F´låt :))

kraaaaam

 
Ninz

Ninz

26 augusti 2011 00:30

Sara slipper idag alla smärtor, men sättet hon fick ta till för att bli av med dem, är grymt. Kvar finns hennes barn som saknar sin mor varje dag! Livet är tufft för dem som lever kvar & som älskar dem som går bort, för alltid ♥ R*I*P Sara
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

27 augusti 2011 02:46

RIP Sara....

Kram kram

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

26 augusti 2011 19:24

Jag hade en underbar systerdotter som hade liknande problem hon skrek efter hjälp, stod med sin bror utanför akuten och han bedyrade att hon måste läggas in, det pågick i många år men till slut orkade hon inte heller, hon tog tabletter och somnade i sin säng ensam och hittades sen av hennes bästa vän hon. Det var det värsta han varit med om, jag blir så ledsen när jag hör att någon mår så dåligt och inte kan få rätt hjälp. Det gör fortfarande så ont när jag tänker på henne så tårarna rinner ibland en idag. Hon stod mig väldigt nära..

Kram tungt att mista någon man håller så mycket av. Kram

KAT

27 augusti 2011 02:47

Ja det spelar verkligen inte någon roll hur många år sedan det hände.....Tårarna kan rinna i alla fall ibland!

Kram

 
Sandra

Sandra

31 augusti 2011 23:32

En väninna till mig hoppade nyligen ner från ett våningshus i ett försök att ta sitt liv. Hon fick ingen hjälp innan dess. Innan hon hoppade från ett höghus. Hon blev förlamad och känner idag ett starkare förakt mot sveriges psykvård än vad hon känner dödslängtan. Det är verkligen hemskt.

Jag beklagar sorgen efter Sara. För dig, hennes mamma och hennes dotter.

http://sandrawingfors.blogspot.com

KAT

1 september 2011 23:30

Nej vilken hemsk historia du berättar. Hoppas att din väninna mår bättre idag trots förlamnningen.

Tack för inlägget:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards