Kat och hundarna

Alla inlägg under augusti 2011

Av KAT - 22 augusti 2011 22:11


Morsan om jag älskar att kampa hela tiden varför hänger du då upp en stor och god overall som jag helst inte ska bita i?

Ni människor är bra konstiga ibland......

Ha ha men jag tog mig en liiiiten smakbit i benet, trodde inte att du skulle se det:))  

  

Sen ska du be två människor komma emot mig - tror du att jag inte hajjade att det var människor under den stora vita "kamptrasan"?

Skrämma mig, nä nä det går jag inte på!!

Som tur var så tog ena människan av sig huvan så jag hade något att kampa med.....Nä nä inte får jag göra det då heller......

Jag säger bara; Ni människor.....Suck!


JAG ÄLSKAR ATT KAMPA!!!!


     

Tacka vet jag Frida hon är i alla fall en människa som fattar något om kamp.....


  


Slirrisar Doris in tha house.....

Av KAT - 21 augusti 2011 19:00

1a Kontakt (Hälsning) 4 Tar kontakt själv eller besvarar kontaktförsök

 

1b Kontakt (Samarbete) 2 Följer med motvilligt

 

1c Kontakt (Hantering) 2 Undviker,drar sig undan eller söker stöd hos föraren

 


2a Lek 1 (Leklust) 4 Startar snabbt, leker aktivt

 

2b Lek 1 (Gripande) 5 Griper direkt, hugger föremålet i farten

 

2c Lek 1 (Dragkamp) 5 Griper direkt med hela munnen, drar emot, rycker, alt. ruskar-även under den passiva delen tills testledaren släpper

 


3a Jakt (Förföljande) 4 Startar med hög fart, målinriktad-bromsar in vid bytet

 

 

3b Jakt (Gripande) 5 Griper direkt. Behåller föremålet i minst 3 sek

    


4 Aktivitet 4 Är uppmärksam med ökad aktivitet eller oro efter hand

 


5a Avst. lek (Intresse) 3 Intresserad, följer figuranten utan avbrott

 

5b Avst. lek (Hot/agg) 1 Visar inga hotbeteenden

 

5c Avst. lek (Nyfikenhet) 5 Går fram direkt till figuranten utan hjälp

     


5d Avst. lek (Leklust) 5 Griper direkt, drar emot, släpper inte

 

  

5e Avst. lek (Samarbete) 3 Är aktiv med figuranten när denne är aktiv

 

 

6a Överraskn. (Rädsla) 2 Hukar sig och stannar

 

6b Överraskn. (Hot/agg) 2 Visar enstaka hotbeteenden

 

6c Överraskn. (Nyfikenhet) 4 Går fram till overallen när föraren gått halva avståndet

 

6d Överraskn. (Kvarstående rädsla) 1 Ingen tempoförändring eller undanmanöver

 

6e Överraskn. (Kvarstående intresse) 3 Stannar upp. Luktar eller tittar på overallen vid minst 2 tillfällen

 


7a Ljudkänsl. (Rädsla) 3 Gör undanmanöver utan att vända bort blicken

 

7b Ljudkänsl. (Nyfikenhet) 5 Går fram till skramlet utan hjälp

 

7c Ljudkänsl. (Kvarstående rädsla) 1 Ingen tempoförändring eller undanmanöver

 

7d Ljudkänsl. (Kvarstående intresse) 3 Stannar upp. Luktar eller tittar mot skramlet vid minst 2 tillfällen

 


8a Spöken (Hot/agg) 1 Visar inga hotbeteenden

 

8b Spöken (Kontroll) 5 Kontrollerar och/eller handlar mot båda spökena under hela momentet

 

8c Spöken (Rädsla) 1 Uppehåller sig framför eller bredvid föraren

 

8d Spöken (Nyfikenhet) 5 Går fram till fig. utan hjälp

     

8e Spöken (Kontakt) 3 Besvarar kontakten från figuranten

 


9a Lek 2 (Leklust) 4 Startar snabbt, leker aktivt

 

9b Lek 2 (Gripande) 5 Griper direkt, hugger föremålet i farten

 


10 Skott 1 Visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd

   

 

Tack till Mentalbeskrivare Curt Blixt!

 



Av KAT - 19 augusti 2011 18:22

.....börjar ta slut! PANIK!!!! Varför går semesterveckorna så fort men arbetsveckorna såååå långsamt? Ja ja inget att göra åt men lite små trist är det i alla fall! Jag trivs att vara ledig och tillbringa tiden på landet och bara strosa runt utan måsten och utan tempo.

Hundarna verkar inte ha något emot det heller:)

Här nere tränar vi på lite i våran takt och det känns perfekt! Ettan och Garp får korta träningspass som är fyllda med glädje och bus.

Korta och intensiva pass mest hela tiden.....Idag har de bara busat med varandra och ingen träning har vi kört.

Jag tror personligen att många tränar för långa pass som för hunden upplevs lite tråkiga och tjatiga. Jag vill ha en härlig attityd rakt igenom och jag tror att korta pass som är fyllda av glädje hjälper hunden.

Hunden ska skratta och jag ska skratta :))


Av KAT - 14 augusti 2011 19:23

Igår var jag, Nina & Sara och tränade i Nyköping med hundarna.

Vi började dagen med ett varsitt spår för alla hundarna (Ettan, Totte & Nike) sen fortsatte vi med lydnadsträning på Nyköpings BK där mötte vi upp Saajaa så det blev en riktig tjejdag med mååånga garv och lite hundträning.

Vi hann även smaska i oss thaimat och en glass innan kvällen var slut och Nina vände hem mot Stockholm igen:))


Idag begav jag mig hem till Annika som har sitt landställe en mil från mig. Väl där blev det gooo fika och en promenad med hundarna.....En lugn och mysig dag!


Detta är semester.......


Och det bästa av allt: NINA HAR SKAFFAT FACEBOOK!!!!

Ni som inte känner Nina ska veta att hon inte diggar fejjan speciellt men nu kommer även hon bli fejjanfantast......



Av KAT - 12 augusti 2011 13:00

 

Idag är det 7 år sedan du lämnade oss.

7 år av saknad min lilla tjej.


 

Din leukemi tog kål på dig alldeles för fort.....


 

Lite vatten innan avfärden mot djursjukhuset och sista vilan...


Saknar dig min lilla rottistjej....



Av KAT - 11 augusti 2011 22:12

Endast det bästa är gott nog för oss!

Därför är det Curt Blixt som ska bedöma henne!

Ska bli väldigt roligt......


Återkommer med resultatet.....




Av KAT - 10 augusti 2011 20:20

Här nere på landet är det regn, åska och sol på en gång! Visst är det skönt med sol med jag älskar verkligen regnet och åskan också speciellt om man sitter på altanen under taket. Mysigt! Jag har plockat MASSOR av kantareller och fiskat MASSOR av kräftor. Vissa kräftor är kokta idag och flera ligger på tur i morgon. Ikväll blir det minikräftskiva här nere. Min härliga bror har kommit ner till mig och pappa idag. Hundarna myser och sover mycket, speciellt Ettan känns lite trött just nu. Garp smiter iväg ofta och gärna och äter svarta vinbär direkt från busken. Han skiter FULLSTÄNDIGT i att jag ropar på honom......

Men men är man pensionär så är man?!

Av KAT - 7 augusti 2011 20:12

Japp nu är helgen slut och hundarna likaså:)

Alla på tjänstehundskursen har varit nere hos mig i Katrineholm och tränat mellan fredag och söndag. Natten mellan lördag och söndag hade vi övernattning ute i bas med tält. Hundarna har skött sig exemplariskt.

Jag trodde aldrig i min vindaste fantasi att min hund skulle kunna sova ute en hel natt för si så där 9 månader sen.

Om någon hade frågat mig då om jag trodde att Ettan skulle kunna sova ute utan att skälla en hel natt så hade jag svarat: ALDRIG!

Kul att se utvecklingen på henne, det har verkligen inte varit gratis......

Sen har vi kört patrullering 1200 meter med ljud och vind samt fast bevakning och spårupptag!

NU börjar min semester på riktigt!

Imorgon ska vi åka till Jurss mejeri och köpa ostar och på kvällen fiska kräftor.


Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards