Kat och hundarna

Alla inlägg under november 2010

Av KAT - 4 november 2010 16:45

  

Igår bjöd jag kroppen på 75 minuters NMT

Det var ett så roligt pass, våran instruktör Bruno körde hårt med oss på Östermalms IP.

Bruno hade laddat passet med en massa överraskningar åt oss.

- Idioten fast i björngång

- Springa i kors med varandra (ibland var vi nära att krocka)

- 8 gånger löpning till halva planen med ett avslut att kasta sig mellan benen på en annan deltagare.

- Att försöka ta sig igenom 2 led av människor som stod i rad och blockerade vägen.

- Att springa till en ring inom 15 sekunder, där missade vi första gången så det var bara att GÖRA OM!!

Men jäklar då hamnade ALLA i ringen minsann.

- Knäböj

- Utfall till halva fotbollsplanen och springa tillbaka

- Lek i ringen

Herregud vilket roligt pass, det blev verkligen några riktigt härliga och goda skratt.

Det känns dock lite vemodigt att campen snart lider mot sitt slut men jag hoppas att de flesta kommer att fortsätta träna NMT framöver.


Imorgon är det fredag och snart helg.

Jag trodde att det skulle gå att träna lite på lördag med Bruno klockan 10.00 men icke sa Nicke. Jag ska åka vill Värmdö BK och tjänstehundsträning med Ettan.

Vi ska träna på:

* Bastjänst

* Påvisningsövning

* Spårupptag

* Fast bevakning

Jag hoppas verkligen att det inte kommer att regna lika mycket som sist.

Så nu håller jag tummarna för bra väder!


Men ikväll ska vi tre ta en långpromenad med bästa vännen Cocker-Spanieln Birk!




Av KAT - 3 november 2010 11:10

Ha en skön höstdag allihopa!

 

:)

Av KAT - 1 november 2010 15:45

....Hela kroppen på en och samma dag?

Herregud det kanske blev lite för mycket?

Jag började morgonen med en naprapatbehandling

  

Jag kan bara säga: Aj, oj, knaaakkk!!!

Min stackars nacke var helt låst, när naprapaten släppte på det så kände jag verkligen blodet som rusade upp i huvudet.

Efter behandlingen drack jag massor av vatten och tog en liten promenad.


Sen råkade det bli en massagebehandling på eftermiddagen!

Den tjejen var fantastiskt bra på att massera, jag tycker inte att det ger ett smack att betala 500:- för en "mes" behandling!

Men inte denna massör inte hon var väldigt duktig och "hårdhänt"

  

Min stackars macke har fått sig en rejäl omgång idag så vad passar inte bättre än lite militärträning på det?

Undra om jag kommer sova gott i natt??

Tror det.....


Idag blir det en hel vilodag för hundarna men de får stå ut med "bara" en promenad dag i dag!



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards