Kat och hundarna

Alla inlägg under november 2010

Av KAT - 18 november 2010 21:31

  

Nu har mina hundar kommit hem, så som jag har längtat!!!

Det är skönt att vara hundledig för då gör jag saker som aldrig händer annars typ åker kommunalt varje dag.....Galet men ganska skönt!

Men NU är de hemma och ordningen är återställd!!!

Så ikväll har vi kramkalas för hela slanten jag skulle gärna vilja och gnosa hela natten i sängen med dem men jag vet att det bara blir jobbigt efteråt när de inte ska ligga där.....imorgon.........

Nä nu ska jag fortsätta med vårat kramkalas   





Av KAT - 18 november 2010 11:12

Eller känner jag bara efter för mycket?

Sista tiden (typ 2 veckor) så har jag haft ganska mycket huvudvärk och spänningar i bakhuvudet och nacken.

Då kommer några frågor upp i huvudet.....

1. Äter fel?

2. Stress?

3. Nåt problem med nacken?

4. För lite träning?

5. Spänd?

6. För lite massage?

Det jag kommer fram till är - Jag behöver absolut massage, äter kanske lite för lite och dricker för lite vatten också. Det är bara jag som kan ändra på det eller hur? En massage är bokad på måndag också så jag hoppas att det kommer hjälpa!

Sen ska jag försöka planera mina dagar lite bättre med hundpromenader, hundträningar, egen träning, matlagning och diverse hushållstjänster.

Fasiken JAG måste ju göra allt själv numera, jag har aldrig bott helt själv tidigare. Som att bli vuxen ungerfär.....

Sen har jag också haft någon konstig känsla ungefär där hjärtat sitter ungefär som tryck eller ansträngd. Det har jag ingen aning om vad det kan vara, först tänkte jag att det var kanske en sträckning men jag tror inte det.....


Ja ja nu ska jag sluta gnälla, idag kommer mina underbara hundar hem igen efter en vecka på hundpensionat (pappa) så ikväll blir det träning efter jobbet och nu kom jag på att jag har glömt uppbindningssakerna till Ettan.....

Ja ja jag får väl träna lydnad istället......

Kul ska det bli   



Av KAT - 16 november 2010 21:32

                        

                                                      

                                                

       


        

Av KAT - 15 november 2010 20:50

Denna dag har varit lite seg, många gäspningar har det blivit. Jag jobbade som sagt natt fredag och lördag mellan 21-05. Att "ställa om sig" till dag är lite svårt det spricker med att komma i säng tidigt på söndagen vilket resulterar i trötthet idag. Men imorgon är det bättre!

Mina kära hundar är nere på semester i Katrineholm hos min kära far tills på torsdag så när jag ändå är hundfri passar jag på att åka kommunala färdmedel. Vilket kändes lite panikartat vid 17-tiden idag. Jag ska till min träning som börjar klockan 18 jag hade minsann kollat på www.sl.se vilken buss som passade in och skulle ta mig i tid till träningen.

Tittar ut från jobbfönstret som ligger vid Lidingöbrons fäste på ön och konstaterar att polisen har stängt av hela Lidingöbron riktning till stan. Shit, shit, shit hur ska jag nu hinna till min endorfinkick? Ser alla bussar som fullkomligt står helt stilla på bron och bestämmer mig för att gå över till Ropsten. En kort men kall promenad fick det bli som lite uppvärmning. Tar bussen i Ropsten som ska ta mig Starrbäcksängen och Östermalms IP, jag är i tid och till och med först av alla allt för att inte missa min underbara träning som gör mig så glad.

Byter om till träningskläder och känner mig fortfarande gäspig men det gör inget för JAG ska få leka i lera med alla goa träningskamrater. Går sedan in i andra omklädningsrummet där jag möts av Hillevi Wahl och när hon ser mig säger hon; Jag har en sak till dig!

Men Hillevi hur mycket pengar vill du ha för denna frågar jag.....

Inget för vi är ju kompisar svarar hon då, Hillevi har givit mig en av sina böcker.

  

En sån underbar gest av en underbar träningskompis och författare. Jag blev såååå glad att Hillevi är så snäll mot MIG av alla människor.

Tack underbara glädjespridare......


Det var många nya ansikten på träningen idag en ny tjej körde med oss i ROOKIE gänget, hon hade blivit inspirerad och nyfiken efter hon hade läst Hillevis bloggande om NMT. De andra provade på BASIC.

Vi satt och pratade lite innan passet och då kom Jens fram och gav mig en peppande kommentar; Katarina du har blivit så stark!

Alltså HAR jag blivit starkare eller SÄGER han bara så var min första tanke?

Nej, det är väl klart att jag har blivit starkare av denna träning i 12 veckor snart.....  Tack Jens för dina peppande kommentarer de värmer oerhört!


Sen var det dags för uppställning ute i 2 led och vi hade Jörgen som instruktör idag, vi började jogga mot Gärdet och till en liten fotbollsplan där vi skulle ha alla våra övningar idag. Väl framme och något flåsig börjar vi med utfallssteg över till andra sidan planen, jag tycker att det känns jättebra i kroppen trots min trötthet. Utfallen börjar och sen vid cirka halva plan sa det bara PANG i min högra ljumske.

Satans helvetes jäävla skiiit!!! Äsch jag kör på och ser om det försvinner. Försöker göra utfallen till slutet av plan, japp jag gör det men kan knappt gå ner alls med benet. Nästa övning grodhopp tillbaks - Jag försöker igen och konstaterar att JAG kan inte göra denna övning korrekt heller.

Ställer mig på sidan och försöker stretcha bort smärta, funkar inte alls. Tar mig en funderare på någon minut och kommer fram till beslutet JAG BRYTER.

Säger till Jörgen att jag har gjort illa ljumsken och bryter, helt rätt stå inte här och bli kall försök jogga tillbaks till Östermalms IP svarar han!

Det blev ingen jogg tillbaks jag GICK vågar inte annat!

Klockan 18.31 var jag tillbaks på IP och där fick jag vänta på alla glada träningskamrater som var ute och svettades!

Jag känner mig faktiskt riktigt ledsen pga. detta jag vet att ljumskar kan ta LÅNG tid att få ok igen.

Jag pratade lite med Jörgen efter passet och han sa VILA utan att blinka! Sen fick jag några rehabövningar med mig hem. Tack snälla Jörgen!


Det som känns så trist är att dessa 2 resterande veckor på ROOKIE omgången känns de viktigaste/roligaste av alla!

På onsdag har Bruno en överaskning för oss på passet!

På lördag ska jag springa snöfemman!

På måndag har vi fystest!


Så med andra ord FÖRST jätteglad sen JÄTTE ledsen


  




 








Av KAT - 14 november 2010 14:24

Igår var jag och Nina och strosade runt bland alla montrar på Stockholmsmässan.

Jisses vad det fanns saker som jag ville ha eller var intresserad av!

Här är ett axplock!


Hälsoresa till Umeå, Rostfria dricksflaskor, Frekvensscanning, Super Créme,

Kung Markatta, Måltidsmåttet, Alprosoya, Kreativ Design, Aloe Vera, Tandblekning, Ansiktszonterapi, Pralinhuset, Acai, Celsius, Rehab,

Nordic Military Training, Juicer , Nötter


Köpte jag något? Bara två stycken 72% iga chokladkakor från Pralinhuset och lite nötter.

Men om ni frågar vad jag vill ha så är det massor av annat.....




Av KAT - 11 november 2010 19:04

För cirka 4 dagar sedan tappade jag mitt VISA kort.

Jag märkte det när jag skulle betala på bensinstationen, som tur var så finnsdet snälla vänner som öppnar upp sin plånbok när blondinen (moi) är i nöd.

Jag styrde kosan hem för att se om jag hade glömt kortet hemma och vad möts jag av i trapphuset?


  

Se där ligger mitt VISA kort.....

Om det ändå var slut där!!


Idagåkte jag och handlade lite i affären, går ut därifrån och sätter mig i bilen. Styr kosan hemåt och parkerar i garaget.

När jag ska ta alla saker i bilen och bära upp dem, var är då mitt VISA kort? Ja, inte i bilen eller i fickan.

Sätter mig i bilen igen och åker tillbaka till affären för att leta efter kortet.

Tror ni att jag hittade det?

NEJ denna gång hade jag inte lika stor tur som för 4 dagar sen.

Så idag fick jag faktiskt ta och ringa spärrservice och vips så kan jag inte ta ut pengar på hela helgen......gggrrrrrrr........

Jag hatar att gå till banken!!

Så nu får jag nog ta och skärpa mig!!!


Av KAT - 10 november 2010 12:31

Någon som är sugen på att haka på??


Clinic fotgående



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards