Kat och hundarna

Alla inlägg den 3 december 2010

Av KAT - 3 december 2010 20:20

Ja min dator är ju fortfarande hos doktorn för att få lite medicin. Så på kvällarna har jag tid för dammsugning och annat trist mot min vilja vill jag tillägga.


I lördags hade jag bevakningsträning på Värmdö BK och där tränade vi lite på bas, ljudfigge snett bakom hunden och sen avslutade vi med en rolig motivationslek. Tyvärr så blev denna lördag inställd pga. det kalla vädret, men det känns ändå rätt att inte träna bas i nästan -15 grader.


I måndags hade vi fystest på NMT. När jag började träna NMT för 3 månader sen så gjordes ett fystestoch nu när vi är klara 3 månader senare så ska vi se våra förbättringar......

Vi började med löpning 1 km på tid och jag tog ganska slut i uppförsbacken trots att jag kände mig pigg i kroppen men jag sprang på utan att tänka på att det var -10 grader ute och lite halt.....För det är en sak som NMT har hjälpt mig med - att kämpa på även fast man tror att man inte orkar mera. MAN ORKAR ALLTID MERA!

JAG FÖRKORTADE MIN TID MED NÄSTAN EN MINUT!!

Sen var det armhävningar och där har jag mer än dubblat antalet på 2 minuter, alltså jag är sååå stolt över mig själv!

Idioten var nästa övning i 2 minuter och där ökade jag med 4 varv!!!

Statisk magövning i 2 minuter - Ja där gick det över förväntan, där tre dubblade jag min tid från första testet!!!! YAEH.....

Vad är inte bättre än att avsluta fystestet med lite burpees?? Där ökade jag med 8 stycken på 2 minuter.....

Ibland behöver i alla fall jag det svart på vitt mina förbättringar och det är viktigt att se!! Jag är såååå j****vla nöjd:)

Och allt detta gjorde JAG nu i -10 grader vilket är lite svårare än vid tidigare test.....


Veckan rullade vidare till onsdag och då var det dags för NMT igen i jäkligt kallt väder, vi hade Bruno som instruktör. Det kändes väldigt bra denna onsdag men så plötsligt pang i ljumsken i en kurva.....SSHIT SHIT jävlar tänkte jag och hoppade undan direkt! Som tur var så hände det inget mera i ljumsken och jag kunde springa hem tillsammans med gänget.....

Jag måste nog få säga att jag känner mig mycket duktig när jag tränar NMT i svinkallt väder. Kanske för att det inte är så värst många andra ute och tränar i detta väder utan de flesta kanske sitter hemma och dricker varm choklad

istället? Men JAG föredrar NMT för det mår JAG bra av.....


I torsdags tog jag semester och åkte till Frida Wallén för en timmes träning med Ettan. Vi tittade lite på uppbindning, bilträning och figurantlek med släppande.

Så nu har jag bokat en ny timme hos henne i slutet av december samt en sökdag i April. Sökdagen kommer bli så rolig för sök är något som jag vanligtvis inte tränar och jag kan ingenting om detta.....Men i april kan jag nog lite mera!


Torsdagen fortsatte med en helvetesfärd ner till pappa i Katrineholm och en helg i snöstormen. Vägarna var jättehala och snön var mycket jobbig när man såg den i lyserna i mörkret. Bländande och jobbigt! Långtradarna körde som dårar och när de passerade min bil så såg jag knappt vägen men fram kom jag i alla fall.....Pust....


I dag fredag så unnade jag mig också en semesterdag eftersom jag ändå inte skulle behöva vara kvar i Stockholm för bevakningsträning.

Så här nere i Katrineholm är det sköna skogspromenader och bärande av ved hela helgen som gäller för oss i flocken Thorén.

Hundarna stortrivs i snön och Garp är nästan på gränsen till jobbigt glad om man nu kan vara det.....  

Jag älskar mina hundar och vi har så kul.......

Trevlig helg allihopa





Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards