Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Summering 2010

Av KAT - 25 december 2010 21:45

Ja vad hände egentligen 2010?

 

December 2009 - Åkte jag på Bioresonansterapi. Då fick jag se alla överbelastningar i min kropp. La om kosten helt och hållet. Har slutat med gluten, vete, mjölk, smör, grädde ja allt inom mjölk....

Detta har nu ersatts av soyaprodukter och vetefrittmjöl.

Detta var min ena födelsedagspresent till mig själv!


Januari 2010 - Jag mår fantastiskt bra, nu känner jag hur sjuk jag har varit hela mitt tidigare liv! WOW vilken känsla!


Februari - Var det dags för återbesök till Bioresonansterapin, nu hade jag inga överbelastningar i kroppen av vete, gluten m.m

Gick på koppning!

Pigg, piggare PIGGAST!!!


Mars - Var på NMT för första gången en prova på dag i Fiskartorpet!

Detta var min andra födelsedagspresent till mig själv!

22/3 drog NMT igång på allvar (Rookie)

Då vägde jag cirka 8 kg mer än vad jag gör idag!


April - Drog på mig benhinneinflammation och fick bryta träningen, vilade i stort sett hela sommaren. Enda skillnaden nu var att jag inte gav upp trots skadan utan lagade den och laddade för nästa rookie omgång på NMT.


Maj - Passade på att gå ner några kilon under min vila!


Juni - Hopp och lek med vila


Juli - Hopp och lek med vila


Augusti - Flyttar till egen lägenhet i början och köper nya löparskor med inlägg.

I slutet av Augusti drog rookie omgång 2 igång, dags att ladda för 12 veckors hård träning!


September - Gjorde fystest vilket hade förbättrats sedan förra gången!

Skadade knät under träningen men det var bra veckan efter.


Oktober - Dags för Bioresonansterapi igen


November - Skadade ljumsken på träningen och blev livrädd att jag inte skulle kunna fullfölja NMT!

20/11 SPRANG JAG MITT FÖRSTA LOPP!! Snöfemman.......

29/11 hade vi återigen fystest vilket hade förbättrats igen.......


December - Ja vad säger man? NMT förbud för att hjärtat strular lite. Men vad gör det 2010 var mitt år! Jag har vunnit många fajter med mig själv detta år.


Nu sitter jag här i soffan och har två träningsmål för 2011......

Mitt midjemått ska ner till 80 cm

Vikten ska ner till 72 kg (till att börja med)


De andra målen tar jag sen men detta är två viktiga delmål för mig, dels för att må bättre men framförallt att minimera risken för hjärt och kärlsjukdomar.


Testa ditt BMI HÄR


Vad har du för mål?


  







 
 
Ingen bild

A-C

25 december 2010 22:36

Underbara positiva människa!! Hoppas du får ett underbart 2011... du om nån kommer ju nå alla målen!!// Kram A-C

KAT

25 december 2010 22:47

Jag når dessa mål med hjälp av dig kvinna!! Det är ju DU som har hjälpt till en bra bit på vägen:))

Undra om det är värt en hamburgare nästa gång?? Hi hihihihi......

Kram kram

 
Ullis

Ullis

25 december 2010 22:49

Faaan, va härligt duktig du är!

http://www.123minsida.se/ListaavMidalvaland

KAT

26 december 2010 11:45

Hi hi tack snälla Ullis, hoppas att vi ses snart igen på Vällingby BK.....Min träning har bara varit i garaget när det varit såååå kallt ute. Såg att du kör sök också, jag hänger gärna med och kikar någon gång:))

 
Ingen bild

Bane

26 december 2010 10:19

stor respekt från min sida

KAT

26 december 2010 11:45

Tack underbara du....
Hoppas att vi ses snart darling:))

 
Glimz

Glimz

26 december 2010 10:43

Du är grym vännen, helt enkelt bäst!

Kraaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

26 december 2010 11:47

Näää den BÄSTA det är du, sen kommer jag!! *asg*

Tack för alla peppande ord och för att jag blev övertalad att åka till A-C:))

Fasiken vad bra vi är!!!

Kram kram kraaaaammmmmmm

 
Lindha

Lindha

26 december 2010 16:48

Wow Kat du är en helt otrolig människa!!!
Hoppas nu du mår bättre och det inte är ngt allvarligt med hjärtat....
2010 var verkligen ditt år!!
Kramkram

http://vildarna.bloggplatsen.se

KAT

27 december 2010 18:08

När ska vi ses??? Allvarligt ska vi träna hund snart?? Ettan vill.......
Tack snälla du för de snälla orden:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards