Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Läkarbesök

Av KAT - 27 december 2010 18:13

Har någon en ny kropp till mig?

 

Just nu känns det lite negativt, jag vill ha en ny kropp.

Trött på den här faktiskt som bara gnäller över krämpor och hjärtstrul!

Kroppen gnäller också hela tiden att den är trött och sliten, av vadå frågar jag den då? Men jag får inget svar......Oförskämt!


Nåja idag tog jag kroppen till läkaren för en koll på hjärtat igen.

Det blev inget EKG idag men däremot skickade läkaren en remiss till Sophiahemmet där ska jag göra ett arbetssprov på lilla hjärtat.

Så nu blir det ytterligare lite väntan innan jag kommer dit och får svar!


Jag fick i alla fall blodprovsvaren idag och allt såg bra ut.

- HB 118 precis på undre gränsen

- Järn OK nära undre gränsen där med

- Sköldkörteln OK

- Njurar OK

- Blodtryck OK 130/80

Sen var det en massa annat som jag glömt men allt var inom gränserna.


Självklart frågade jag läkaren om jag kunde träna.....

Ja, promenera kan du göra men den där militärträningen får du vänta med en stund till........Bla bla bla.......Men jag lyssnar väl på läkaren då.....Mot min vilja! 

VILA = Katarina


  


På torsdag är det dags för semester till och med 9/1!!!

Yes, det ska bli härligt att bara få strosa runt med hundarna hela dagarna....











 
 
Glimz

Glimz

27 december 2010 23:56

Fan Kat, man kan ju tro att du é gammal! Kom igen upp mé hakan, det kan bara bli bättre :)
Kraaam!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

28 december 2010 10:44

Nina jag är ju gammal, gnällig och tröttast:))
Jag låg bara i sängen i 12 timmar i natt.....19-07 snyggt jobbat!!! Hur f****n gick det till?? Vaknade av en Doris som låg brevid mig i SÄNGEN och pussade mig försiktigt på munnen! betyder det - GÅ UPP KÄRRING?? Hon som varken får eller brukar väcka mig.....Missade jag kvällsrundan igår....

 
Ingen bild

Peter

28 december 2010 12:54

Det är ju tur att man såg :)) efter "gammal,gnällig och tröttast" annars hade man ju kunnat tro att hon blivit helt galen :-) :-)


Ibland så behövs det 12 timmar under täcket :-)
Dom säger att man inte kan sova ikapp, men det är helt klart skönt att försöka...

KAT

28 december 2010 14:54

Ha ha galen är jag nog också minsann, man blir som man umgås LÄS NINA:))

Ja med 12 timmar är liiiite för mycket:......

 
Glimz

Glimz

28 december 2010 19:16

Ööööööööööö nu fattar jag ingenting, sen när kom JAG med i bilden? Jag har INTE gjort nåt öht! Jag är en snäll, tålig, mjuk & vänlig individ, med ett stort mått av ödmjukhet *mooohahahaha*
KRAAAAAAAAAAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

28 december 2010 22:47

Jag förstår inte heller hur du jämt kommer med överallt:))
Jag måste hålla med dig i alla ovanstående (tro´t eller ej) men så är det faktiskt. Samtidigt vill jag också tillägga att du kanske har ett par skruvar lösa, det är väl därför vi har såååå kul??
Humle och dumle.....

Kram kram

 
Ingen bild

Peter

28 december 2010 20:15

Ja galen/galna är vi väl lite allihopa men det var ju iofs inget nytt... :) Ninizen ! vad jag kan se så kom du med i rutan ovanför :):):)

KAT

28 december 2010 22:48

Ja du Peter jag tror inte du har alla hästar heller hemma.....Kul att ses förresten.
P.S Jag kände igen din röst D.S

*asg*

 
Glimz

Glimz

28 december 2010 22:20

Fan fan fan fan fan oxå! Jag blir avslöjad hela tiden fan fan fan *asg*

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

28 december 2010 22:49

Ha ha ha så är det:))

 
Ingen bild

Peter

28 december 2010 23:05

Hmpf inte alla hästar hemma Hmpf, mycket ska man höra/läsa :) Hmmm vad va det med rösten som avslöjade ? det djupa tonläget ? det almänt förvirrade ? För in't !#¤%#& kan det varit dialekten ? :):):) Btw Niniz ! kan bara säga BUSTED AGAIN !! :):) ha en go kväller för nu e de kudden som skriker

KAT

28 december 2010 23:12

Näää det säger du ju själv! Jag håller bara med, så väluppfostrad som jag är:)
Ja den där rösten har jag hört somewhere tidigare....Undra vart??

Mina 12 timmar verkar ha gjort susen, jag är ju fortfarande vaken.....

 
Ingen bild

Peter

28 december 2010 23:20

Lite sömn hjälper lite, mycket sömn hjälper mycket så är det ju helt klart! :) väluppfostrad..... ja vi får väl hålla med då, det låter ju bra iallafall :) Nä NU E de kudden som gäller så natti natti !

KAT

29 december 2010 18:54

Lite sömn är så skönt.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards