Kat och hundarna

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av KAT - 1 mars 2011 21:22

Ja vad händer i våran flock denna vecka?

 

Äta

Skita

Sova

Träna?

 

Ja ni som lusläser min blogg sedan tidigare vet att jag har en rottis som snart är 6 år. Han har tyvärr lite problem med kroppen och kräver mycket rehab och tyvärr även ibland smärtlindring i form av Rimadyl. Jag har nu satt in Rimadyl på honom ett tag framöver pga. smärta L7/S1

Det funkar otroligt bra på honom. Sista tiden har han haft svårt att hoppa in i bilen, upp i sängen och har pipit några gånger ute när han gjort någon "konstig" rörelse.

Nu är det täcke på alla promenader också så han inte blir kall om ryggen. Vilket jag faktiskt inte har haft jämt förut. Det är så synd om min ynkliga lilla kille.

MEN idag var han ute med sin bästa polare cocker spanieln Birk, jisses vad glad han blev och busade hej vilt på promenaden.

Självklart under kontrollerade former! Inget race i skogen nu......

  


Ettan mår dock alldeles fantastiskt bra som vanligt!

Under helgen som var blev det inte så mycket hundträning alls eftersom det var nattjobb och bara promenader där emellan.

Jag hade en förhoppning att orka upp till tjänstehundsträningen i lördags ställde klockan och allt.......

Klockan ringde klockan 07.30 och vad gjorde jag?

Vaknade till ur koman och messade till instruktören: GOD NATT jag orkar inte komma  Sen snarkade jag (vi) vidare....


MEN igår möttes vi några stycken från bevakningskursen och tränade lite.

Det var Moi, Lotta, Mia och Magnus!

Vad gjorde vi?

- Framförgåendet med stanna innan belöningen

- Kort patrullsträcka med en ljudfigurant bakom en snöhög.


Ettan är jag väldigt nöjd med (som vanligt) det som jag är lite extra nöjd med var hennes ljudmarkering idag.

Hon markerade ljudet på figgen sen kom en annan människa gående hon markerade den och sen tillbaks till ljudfiguranten. Fy fan vad snyggt!!

Och det här är ju min blogg så jag får "skryta"  huuuur mycket som helst...  


Garp fick också gå patrullsträckan - Han markerade super duper.....  

Morsan det är nåt här, kom kom kom skynda dig.......

Sen fick han KÖTTBULLAR hos Lotta (jag tror hon har alla fingrar kvar)

eller jag hoppas det!


Tyvärr så har jag fått förhinder och inte kan vara med på helgen med Monica Henriksson vilket känns trist för hon är otroligt duktig på att läsa och träna hund i RÄTT sinnestämning.

Men det går fler tåg framöver......

Jag kanske kan vara med nästa gång med hund och inte bara som åhörare, det skulle vara så kul.


Ja vad händer i resten av veckan?

Imorgon bitti ska jag tråkigt nog på en tingsrättsförhandling. Det är en bussförare som har blivit misshandlad, det känns förjävligt att man ska behöva ta emot sparkar, slag, spottning eller var det nu är i sitt yrkesutövande!

Oavsett om du är P-vakt, väktare, polis eller bussförare så är våldet mot oss för ofta och för grovt i min mening. Senast idag pratades det om våldet i tunnelbanan på radion. Det har tydligen också ökat! Sorgligt.....

  


Kanske vill du sätta dig bakom bussratten en helgnatt eller varför inte löningshelg?


Imorgon blir det också massor av hundträning först lydnad sen bevakning är min plan!

Torsdag = Hundträning

Fredag = Hemligt

Lördag = TJH Kurs och hjälpa till på en flytt!

Söndag = Rottweilerutställning Vallentuna


Oooppsss sen var det måndag igen!














 

 

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards