Kat och hundarna

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av KAT - 28 mars 2011 13:18

En vecka full av äventyr och hundträning blir det....tror jag minsann.


Äntligen har jag fått min älskade bil tillbaks av min pappa dock lite (läs MYCKET) skitigare än när han fick den.

Så idag blev den tvättad av mig vips så blev bilen grön igen!

I lördags fick Ettan en kort patrullstig med en vindmarkering på landet.

Jag är så imponerad över hennes arbete.

Hon kopplar på alla sina sinnen på en gång när det är jobb på G.

Vindmarkeringen tog hon tidigt och väldigt tydlig = Moi nöjd!

Sedan fick båda hundarna en liten sökruta med olika föremål i.

Det var ju ett sådant härligt väder så ute vill jag vara hela tiden nu, inte hundarna emot.

Ettan har blivit skendräktig och har mycket mjölk i tuttarna nu så hon är lite pipig och orolig i själen för tillfället.


Igår blev det två cykelturer istället för träning med hjärnan.

Garp är väldigt duktig på att springa bredvid cykeln.

Gissa vad Ettan gjorde?

1. Sprang fint vid vänster sida? Nepp

2. Skällde? Japp

3. Vallade cykeln? Japp

4. Sprang bakom? Nepp

Så jag fick säga åt henne att hon SKA springa vid vänster sida.....

Då gick det bättre!

 

 

 

 









Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards