Kat och hundarna

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av KAT - 7 mars 2011 20:03

Ser den ut så här fortfarande?


  


Nej så klart att den inte gör!

Jag har sedan stukningen i slutet av Januari inte tränat något, det känns så surt när jag hade kommit igång lite smått med löpningen och skulle börja med NMT igen.

Men foten går i första hand och jag vill inte ha en till stukning igen!

Jag gör mina små rehabövningar så jag ska få tillbaks rörligheten och styrkan i foten.

Jag går obehindrat men det gör satans ont om jag råkar snubbla till eller vinkla in foten i ytterläget.

Mitt stackars ledband är säkert 3 meter långt? Kanske en liiiten överdift?

Känns så i alla fall.


Idag var jag hos min naprapat som kollade på foten. Jag har fortfarande en viss svullnad och vätska kvar i leden men han tyckte att jag kunde försöka börja jogga lite smått igen på bra underlag. Det kan gynna svullnaden och kanske även vätskan som då kan ge med sig. Jag får inte springa för mycket runt 10-15 minuter max nu i början för att känna av lite.

Självklart kommer jag säkert känna av det i början men det gör inget, huvudsaken är att det inte gör ont av löpningen.


  


Så det är väl bara att ta på sig löparskorna och packa in sin stora röv i löparbrallorna och testa?


Håll tummarna - Det kan behövas......







Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards