Kat och hundarna

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av KAT - 20 mars 2011 20:31

Vilken hundträningshelg detta blev, ibland känns det extra tur att jag inte har en sambo att ta hänsyn till hemma. Först borta hela helgen och sen när man väl är hemma så är det en dusch och en god natts sömn man orkar med. 


Igår träffades jag och Mia och tränade ganska mycket miljöträning.

Ettan och Puma fick åka grävskopa upp i luften.

Även Garp fick sig en liten tur upp i luften.

  

Hundarna fick jobba på genomsök i byggnad, först med en figurant sedan med utlagda saker. Ettan hittade figuranten OCH alla saker. Garp likaså, Garp tyckte att denna träning var såååå kul att han inte ville hoppa in i bilen efteråt.

Här hittar han en lega.

 

Här hittar Ettan en lega. 


Efter träningen hann jag hem en snabbis för att sen åka ut mot Mälarö BK för träning med Nina & Lindha.

Jag passade på att lägga Ettan i en platsliggning med skott. Hon låg med skytten snett framför sig idag. Ettan låg jättebra hela tiden och jag stod i kopplets längd.

Jag tragglade även på med framförgåendet idag längden var 25 meter och hon fick stanna flera gånger på sträckan med fortsatt fokus framåt. Jag byter belöning ett tag nu till tennisbollen så får jag utvärdera det om några träningar. Anledningen till bytet är att jag vill ha lite anings mera drag framåt/utåt.

Belöning x 2

Utan x 1

Belöning x 1

Utan x 2

Belöning x 1

Så körde jag idag ett par gånger.

Jag tränade uthoppet med timing på belöningen i rätt tid. Funkade bra! Hon hoppade ut fint.

Checkade av med ett sitt på andra sidan hindret några gånger också.....


Sen var det dags för uppletande!

 

Jag hade inte med mig Garps tjänstetecken idag så Lindha lånade ut sitt.

Vi vallade en 50 meter djup korridor med 5 utlagda saker.

Garp sprang ut och hittade alla saker! Han hade en fin näsa påslagen hela tiden, jobbade jättefint och gjorde det med massor av glädje.....  

Så Garp hamnade på plus resten av gårdagen även fast han gjorde utfall mot andra hundar i bilen! Så kan det gå när morsan är glad.....


Efter träningen körde jag lilla skodan till Tyresö och där tillbringade jag kvällen med brorsan och hans familj. Vi käkade tacos och bakade brownies.

Så vid hemfärden runt 22 tiden var jag fortfarande mätt!

Har man (jag) ätit för mycket då?

   Kanske skulle chocka kroppen med lite träning?


Sen var det bara hem för några timmars sömn, för idag klockan 9 började tjänstehundsträningen på Barkarby!


Vilken härlig träning det blev med gänget idag!

Vi grillade korv, käkade Amandas underbara hembakta "saker"

Amanda jag är fortfarande kär i dig, mitt erbjudande kvarstår om in/utflyttning.

Jag tyckte det var en fantastiskt bra idé fast du kanske har liiiite rätt om vikten?!   

Sen har vi skrattat så tårarna rann. Allt i från Dojans skämt som nästan aldrig (läs ALLTID) är under bältet!! Dojans skämt om negrerna och tandborsten vågar jag inte skriva om.......Jag är ju trots allt lite blyg   

Sen Amandas sköna förklarning att män inte förstår sig på kvinnor och Magnus som inte tycker kvinnor är rak på sak, de är trevliga i några dagar för att sen slå in dödsstöten tex. en ny soffa eller varför inte lite kläder?

Vilken härlig sammanhållning och vilken teamkänsla för samtidigt som vi garvade läppen av oss så tog vi hand om varandras hundar i basen. UNDERBART!

Tänka dig vi tränade lite bevakning också....

400 meter patrullsträcka

1 figurant med ett startljud

1 ljudfigurant på 100 meters djup

1 tappat sak på stigen

1 vind (jacka) på 50 meter?


Lilla Ettan skadade bakbenet idag, jag vet inte på vad men hon fick som en liten avskrapning på benet.


Vi tränade även hantering av varandras hundar. Jag hanterade Puma idag!


I basen hade jag en levande stolpe denna gång också och jag kommer vilja ha det några gånger nu för att Ettan börjar bli lugnare & lugnare för varje träningspass! Idag låg hon avslappnat och slöt ögonen en kort stund!


Sen låg jag som figurant på Nisse som nog är världens snällaste Rottweiler?

Nisse fick ta mig på vinden som ett bra avslut, jisses vad han blev glad när han hittade mig i skogen och jag kom emot honom.

Sen lekte jag & Nisse och lekte och lekte OCH lekte lite till......

Vi hade sååååå kul, jag jagade honom och han jagade mig.

Sen avslutade vi med en mysig (läs dregglig) kärleksstund i snön!


Tyvärr kunde jag inte vara kvar hela passet och smet hem tidigare idag   

Så jag hann inte tacka alla för korv, dricka, bullar och trevligt sällskap!

TACK!!!
















Av KAT - 20 mars 2011 16:30

My good jag ska på soldatutbildning.

Nu är det klart vecka 19-20 åker jag till BODEN.

Jisses det är nog måååånga mil dit?


  

  


Det är då dags för GU-F



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards