Kat och hundarna

Alla inlägg under april 2011

Av KAT - 30 april 2011 09:30

Kicki Theander är en kvinna som jag tycker är helt otrolig!

Hon startade Middagsfrid och har fått ett gäng utmärkelser efter det....

Kicki är en kvinna som inte nöjer sig med lite E-nummer i maten utan allt ska vara fräscht och klimatsmart!

Jag har just läst i hennes blogg om Mc Donalds storsäjlande hamburgare Big Mac.

Kicki har även lagt till sina egna kommentarer, läs hennes inlägg HÄR


    




Av KAT - 29 april 2011 07:00

 


En mysig kväll med tända ljus


Strosa runt i solskenet


 

Laga god mat


 

Skratta



Jag försöker så gott jag kan, ibland går det och ibland går det inte!


That´s life?

 

Hur gör du för att ha balans i livet?





Av KAT - 28 april 2011 22:56

Mitt liv i bilder just nu

 

 

Varför har dygnet bara 24 timmar?

 

  

En sån här hand vore nåt?

 

 

 

Ja vad säger man?

 

 

 


 

 


 


 




Av KAT - 28 april 2011 08:00

     

Ettan på pappas veranda......

Hade vi det skönt i helgen? Jag fick till och med lite färg i trynet...... 

Av KAT - 27 april 2011 07:00

Allas favorit Totte var jag ju som sagt och hälsade på en snabbis igår!

Vilken kille OCH vad stor han har blivit trots magsjukan   


Hej jag heter Totte och jag är väldigt svår att ta en bra bild på för jag kan inte vara still, men ser ni jag är tandlös i underkäken! Jag börjar bli en stor kille....


Vad tror ni? Kommer jag bli snyggast i stan?


Klart att jag kan perfekta ingångar......Jag är ju trots allt 3 månader   


   

   

Av KAT - 26 april 2011 21:12

Lyssna på det här! Jag är imponerad själv.....


Vakna fredag runt 10 tiden tror jag, brrruuuuum ut till brorsan för grillning och lämning av påskgodis, brruuuummmmm hem för att zzzova innan jobbet.

Jobba 21-05.........

En väldigt lugn och skön natt hade jag och min kollega.

Viippsss så var klockan 05.00 på morgonen, brruuuuum för hem och sova efter morgonrundan med doggarna.

Vaknade lördag morgon ALLDELES för tidigt, brruuummmm ut till plantagen för inhandling av grejer till uteplatsen.....Brrruuuummm hem för att börja fixa med allt!

Brrrummmm tillbaks till plantagen då jag glömde lite saker, brrruuuummm hem igen och fortsätta.


Ja ha är det nu jag ska förklara vad brruuummmm betyder?

Brruuuummm = Bilen som brummar med mig bakom ratten


Nu fortsätter äventyret.....


Brrrrruuuuum till jobbet lördag kväll för jobb 21-05, brrrruuummm efter jobbet till pappa i Katrineholm. Nu är klockan 05.00 på morgonen då brukar de flesta åka hem och sova men inte jag inte, jag åker 15 mil hem till pappa. Sov där några timmar för att sen vakna på söndag förmiddag ganska trött i ögonen.

Grillade på eftermiddagen lite kött och bara softade resten av kvällen!


Måndag morgon brrrrruuumm in till Katrineholm för handling, bruuummmm tillbaks hemåt men först inhandling av ägg hos bonden

Det är så här man ska handla ägg!

Brrrruuummm vidare hemåt för intag av mat. På kvällen brrrrummmmade jag vidare upp och tog en dusch i församlingslokalen.


Och nu till dagens brummande......

Satte mig i bilen runt halv 9 i Katrineholm brummade iväg till Nyköping för skifte till sommardäck......

 

Brummade vidare mot Stockholm.......Fick inte tag i verkstadskillen så jag brummade vidare hem till Nina & Totte en snabbis för att lämna lite färska ägg

Bbrrrruuummm hem till Vällingby för att kasta in alla saker hemma innan jobbet, nu har verkstadskillen ringt!

Brrruuuummmm vidare mot verkstaden för inlämning av bilen. Brrrummmm in till MCD för inhandling av snabbmat

Beställde taxi från verstaden 12.15 och jag börjar jobba 12.30

   


Taxin sladdade nästan in på jobbet 12.26


YES JAG FIXADE DET!!!!

Idag är jag väldigt glad att inget strulade......







Av KAT - 22 april 2011 15:30

Näääeee i våran familj har vi "slutat" med påskägg för nu är alla barnen så stora att påskägg inte inhandlas längre.....Men det måste jag lirka mig runt på något sätt, detta blev resultatet.......


En bajspåse med godis har vi inte slutat med i alla fall......

Improvisera måste man göra ibland!


 

Min brordotter Linn måste ju få lite snarr.......

Jag har nu spenderat dagen hemma hos brorsan i Tyresö och vi grillade mumsiga hamburgare.....


    

En bra start på en långfredag i solen.....


 

Men innan åkte vi till Alby för en sväng i spåret:)


Av KAT - 21 april 2011 22:29

Ja vad säger man? Jo man säger GLAD PÅSK!

Vad ska jag göra i påsk? Gissa 3 gånger? Jobbeee!

Men vad gör det för på söndag morgon klockan 05.00 går färden till landet och pappa, där har jag beställt grillat så klart för nu är det banne mig vår   

Jag ska njuta av ledighet söndag, måndag och tisdag morgon för sen är det hemfärd igen till civilisationen......

Några spår hinner jag lägga till hundarna.....


 

Jag har som sagt kommit igång med löpningen igen efter min stukade fot i Januari. Jag håller mig dock "bara" på asfalt för att hålla koll på var jag sätter ner fötterna. Foten har känns ganska instabil första tiden men nu har den ömheten släppt och det känns helt ok. Jag har inte vågat mig in på löpning i terräng & skog men det kommer. Nu är jag uppe i löpning 3 dagar i veckan och ikväll blidde det 30 minuter fast schemat bara sa 25......Det kändes så grymt bra idag med benen, foten, rytm, nerstampet och andningen var fantastisk!!

Inte så här flåsig utan en jämn puls och jag njöt hela tiden:=)

Båda hundarna var fast i Baggenbältet hela tiden så lite draghjälp fick jag nog i uppförsbackarna, då drog Ettan för fulla muggar så vi praktiskt taget flög upp....Swwwiiischhhh.......


 

Jag gillar shopping det vet nog de flesta som känner mig? Men ibland kan det bli liiiite mycket? Eller kan det verkligen det?   

- Nya sommardäck till bilen - CHECK

- Skifte av däck hos bilverkstaden - CHECK

- 12 000 mils service på bilen - CHECK

- Stor recond på bilen - CHECK

- Ansiktsbehandling - CHECK

- 2 nya bia bäddar med piléöverdrag - CHECK

Har jag glömt något?

Just det ett par Lundhagsbyxor också men de är som tur var inte så dyra......

Vänta ÄR hyran betald?  


 








Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards