Kat och hundarna

Alla inlägg den 1 april 2011

Av KAT - 1 april 2011 05:00

Jag jobbar på ett annat bussgarage denna vecka!

Jag är utlånad till Hornsbergs garaget.

Kul att testa nya saker och nya ställen tycker jag, men igår var det lite svårt att arbeta. Vi hade datastopp mellan 9-14 och till råga på allt så blev vi också av med strömmen mellan 10-14. Kan ni tänka er ett stort bussgarage helt utan lyse?

Tur att det var ljust ute i alla fall.

Men med glada och trevliga kollegor så löste sig allt......


Nu är det snart helg och den ska jag tillbringa ute hos Frida Wallén och köra sök hela söndagen. Imorgon ska jag träna hundarna i lydnad tills vi stupar om det är fint väder förstås!


Igår fyllde som sagt Garp 6 år och vi drog ut och tränade uppletande.


Ja men skicka mig någon gång då.......

Vanten vill du ha va morsan?

Du den där korven ska den ligga där länge till på marken? Jag vill ha.....

 

Garp jobbade på bra idag, lite för sent slog han på näsan i sista skicket.

Han missade saken som låg nära mig....Annars en bra födelsdag!


Mattes stjärna fick också springa, hon hade däremot näsan påslagen hela vägen till skillnad från brorsan och vände på en femöring när hon sprang över saken först. Plockade upp den och sprang hela vägen in till mig för belöning.....

Hon "spottade" ingen gång!!!!

Pluspoäng till terroristen!  

Ettan fick synintryck idag och såg mig lägga ut saken.


Mina fina stjärnor! 


Avslutade träning med en platsliggning


 












Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards