Kat och hundarna

Alla inlägg den 12 april 2011

Av KAT - 12 april 2011 22:19

Jag har de senast dagarna jobbat 12.30 - 20.30, vet ni huuuur skönt det är att inte vakna av en väckarklocka runt tre snåret på morgonen utan helt av sig själv runt 8?

Passar mig OCH hundarna perfekt! Då är det en morgonrunda för att sen ta bilen till Vällingby BK där vi tränar innan jobbet.

På Vällingby är det helt tomt förutom en gubbe som fotar lite med sin kamera och stativ i högsta hugg. Jag tycker det är sån lyx att vara helt själv på klubben!


Vi tragglar på med lägre lydnaden, vissa saker går väldigt bra och vissa saker går mindre bra   Men det är väl så när man tränar hund?


 


Idag fick jag ett brev på posten - Kallelsen till GU-F

Nu har jag lusläst den herregud det blir minsann ingen vila!!!


Med fet text står det: Kursen är en fysisk och mental utmaning för dig.

Ok så länge är jag med......


Utbildningen kommer i huvudsak att ge dig personlig färdighet i:

- Vapentjänst med AK4 eller pistol

- Sjukvårdstjänst; Första hjälpen, HLR, bårtjänst m.m

- CBRN; Hur du skyddar dig mot kemiska stridsmedel och brandsläckning m.m

- Exercis; Ditt uppträdande i uniform.

- Fysiskt test springa 3 km.

- Förläggningstjänst med bla. tältresning.

- Fältmässighet; Kunna agera och röra dig i fält - (i skogen)

- Försvarsupplysning


Ok jag är fortfarande med (dock lite räddare än innan jag läste)....


Brevet fortsätter så här; Under kursen kommer du att bo i logement "flerbäddsrum".

Du kommer även att bo i tält under OCH NU KOMMER DET......några dygn!

Vadå NÅGRA dygn??

Hallå ska jag sova i tält i några dygn? Inte i ett dygn utan flera dygn?

Myy gooddddd jag behöver nog semester 1-2 veckor efter denna utbildning   

Jag tycker att detta ska bli jättekul men samtidigt VET jag att det kommer bli väldigt slitigt!


 

Med tanke på att jag inte ens fick fjutt på eldstålet (tror jag att det heter) i lördags så ska det bli kul och se om jag överhuvudtaget kommer kunna resa ett tält? Hmm det bor nog en liten Östermalmsdiva i mig trots allt     











Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards