Kat och hundarna

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av KAT - 1 maj 2011 00:15

Nu är vi nyss hemkomna från en sen tjänstehundsträning i Beatedal.

 

Ekipagen idag var:

Jag & Ettan (Samt den stora farliga rottisen)

Mia & Puma

Madde & Katla (Samt den oäkta mannen)

Lotta & Qross

Värdparen idag var Monica & Per med världens bästa Leelo!


Vi la ut spår åt varandra idag.

Jag lade åt Puma

Mia lade åt Ettan


Monica lade ut åt Katla

Madde lade ut åt Leelo


Per lade ut åt Qross

Lotta vilade foten.....


Snälla Madde lade ut ett roligt spår åt Garp, jag förstår inte vad Madde menar med att han är snabb i spåret.....

Jisses idag gick det undan OCH han gick i spårkärnan. Matte nöjd!


Medans spåren låg till sig i skogen så grillade vi en massa god mat och hade en väldigt trevlig stund tillsammans.

Efter maten och mätta i våra magar begav vi oss ut i skogen för att gå spåren.

Mia gick bakom mig när Ettan fick sitt spår.

Det var cirka 500 meter och hon plockade alla 4 apporter galant.

Jag är alldeles för nöjd med min duktiga spårhund idag!


Efter alla spåren tog vi en fika inomhus med en kort genomgång och lite teori samt en underbar cheesecake slank visst ner......


Nu började mörkret lägga sig och det var dags för våran fasta bevakning i mörker 60 minuter.


Vi blev satta i skogen med ett papper och en penna för att kunna skriva upp alla markeringar hunden gjorde under denna timme i mörkret.

Ettan gjorde ett noggrant jobb tycker jag så här i efterhand......

Det är verkligen spännande att kunna/försöka läsa sin egen hund och inte alltid så lätt vill jag lova. Men idag gick det ganska bra!


Nu ska vi hoppa ner i våra respektive lopplådor och ta en natts välbehövlig sömn....


 










Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards