Kat och hundarna

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av KAT - 29 maj 2011 23:34

.....Till min hemsida........


http://www.katarinathoren.se


MYCKET är kvar att göra men jag väljer ändå att publicera den nu för att sätta lite press på mig själv.......

Jag ska fixa med lite bilder så det blir snyggt.......

Sen är det en massa annat att göra.......

Av KAT - 29 maj 2011 21:59

......Vad har jag gjort egentligen?


Jag vet knappt om jag vågar skriva ut det på bloggen.......

Men NU tar jag mig mod.....  


Jag skulle lägga ett spår till Ettan och hade torkade kycklinghjärtan i ena handen och något ärbart till människa i andra handen. Gissa vilken "godis" som jag stoppade i munnen???? Jooooo, det jävla satans äckliga torkade likdelarna som var till hunden!! Vet ni hur snuskigt det var när det knastrade till emellan tänderna?? Jag höll på att kräkas och jag började spotta ut äcklet men tror ni att smaken försvann? Eiiiuuhhh vad snuskigt kan jag säga.......

Men så går det när man e glupsk! Ryser när jag skriver om det   

Blllääääääää


Så började min helg, som jag för övrigt längtade till.

Jag har spårat och tränat lydnad hela helgen.

Jag la ett varsitt spår till hundarna som låg över natten med en liggetid på cirka 13 timmar och det gick strålande. Ettan tog spåret direkt och spårade i kärnan hela vägen till slutet medans Garp "slog" lite mera.

Ettan har aldrig tidigare fått ett "över natten" spår. Hon var sketa duttig......

Nu ligger de halvutslagna och sover på varsin plats här hemma.


Jag käkar ju min penicillinkur fortfarande så det är inga större konditionsutsvävningar ännu, jag känner mig mycket piggare men vägen fram till helt frisk är en bit kvar känner jag.

Men som tur är så är korta spår och lydnad inte så jobbigt   


Idag gjorde jag en utflykt till en gårdsbutik som bara säljer närproducerat och KRAV märkta varor, yes jag shoppade lite grann.

Jag tog även med mig en väldigt bra guide som har många fina EKO hemsidor. Jag tänkte lägga ut dem här på bloggen sen när jag tar mig tid, ork & lust.....


 

Foto: Krigar Berta


Igår hände det något väldigt tråkigt i kollektivtrafiken......Läs mer om det HÄR

Ja tyvärr är det "våran" buss som är olycksbussen, alltså min arbetsgivare.

Jag lider med föraren och alla inblandade.

Nu ska haverikommisionen undersöka bussen och i såna här allvarliga olyckor så blir det alltid spekulationer tråkigt men så är det visst.....  


Ta hand om er där ute och KÖR FÖRSIKTIGT














Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards