Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Fredagsmys på annat sätt

Av KAT - 27 augusti 2010 22:00

....Inget bröd är bakat!

....Inga märgben har hundarna fått!

Men tanken var juuuu god  


Men däremot åkte jag till Vällingby BK efter jobbet och där blev det hundträning, jag hade på känn att det skulle vara ganska tomt en fredagskväll speciellt dagen efter tävling! Så var det också.

Först ut blev Garp och med han körde jag:

* Uppvärmning fritt följ

* Fritt följ med mycket vänster svängar

* Inkallning med ställande

* Slät inkallning

* Ställande under gång

* Hopp -sitt -hopp

* Framförgåendet


Ettan fick idag träna på följande:

* Kontaktövningar

* Ingångar

* Starten i fritt följ

* Hopp

* Läggande under gång


Efter träningen tog vi oss en runda med innehållande borstning av båda hundarna, huuuuur mycket päls kan en malle ha?????? Jag har mallehår överallt, förmodligen även rottishår överallt men de ser jag inte lika tydligt. SLUTA FÄLL innan jag blir galen!!!! Sen åkte vi hem till vårt näste......


Även om jag nu inte har bakat bröd så har jag i alla fall gjort en jättegod köttfärssås med paprika pesto som bas istället för trista krossade tomater på burk. Våga prova vet ja......




 
 
Glimz

Glimz

27 augusti 2010 22:49

Bidde det ingen Sushi heller? Nå, träning é inte så dumt det heller :D
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

28 augusti 2010 11:51

Klart att det blidde sushi:))
Träningen gick jättebra och vi skrattade mycket......

Kram

 
Lindha

Lindha

28 augusti 2010 15:59

Låter som familjen blev nöjd över gårdagen iaf, vad går upp mot träning liksom :)
Hur mkt päls kan en hund ha ställer jag mig frågan????
Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

KAT

28 augusti 2010 16:40

Japp vi var alla nöjda och glada! Så kul hade vi och Garp är såååå rolig nu han sprudlar av glädje:))
Jag funderar starkt på att raka båda hundarna. *asg*
Det är fan hår överallt trots furminator.....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards