Kat och hundarna

Alla inlägg den 3 september 2010

Av KAT - 3 september 2010 12:45

Ja, då var man ledig på dagen för att senare jobba natt 21-05.

Vad skall göras på lediga dagar? Jo, kanske diska, tvätta, städa?

Japp jag har ju ingen som plockar upp efter mig och mina hundar, varför måste jag göra det själv? Orättvist.....  

Men självklart så fanns det tid att klämma in lite hundträning!

Jag tog en sväng till Upplands-Väsby BK för lydnad.

Det började fint med lilla Ettan;

- Ingångar

- Kontakt

- Extern belöning

- Slät inkallning

Och sen avslutades det ännu bättre med Garp;

- AAAAGGGILIIIITYYYYY

Han fick denna dag busa ordentligt med mig och alla roliga hinder och tunnlar på plan. Garp stortrivs när det är agility på schemat, tur att vi inte tävlar i denna gren för jag tror nog inte att vi skulle få såååå mycket poäng! Men vad gör det? Huvudsaken är ju glädjen och buset som vi har på plan.

Sen passade jag på att åka och handla på ICA MAXI Stinsen, de har ett sånt bra utbud på glutenfria saker.

Plockade på mig en massa saker som behövdes hem (även saker som inte behövdes)   

Sen rullade jag vagnen mot kassan och började plocka upp på bandet, sen ska jag ju betala........I kassan sitter en sån förkyld brud att jag funderade om jag skulle klappa till henne på riktigt.......

Hon satt och petade näsan och nös i sin hand, förstå den bacillhärden på den handen. Usch fy fan vad äckligt!!!!

Inte nog med det hon avslutade mitt besök i kassan med att nysa i sin hand för att sekunden efter fråga - KVITTOT?

Nej, tack verkligen inte! Då fick jag nog, jag sa lite trevligt - Det är inte så värst fräscht att du sitter här och ska ge mig mitt kvitto när du precis har nyst i den handen. Tänk dig för lite.......Du smittar ganska många!

Ursäkta fick jag då till svar, jag ville kanske höra - URSÄKTA jag ska nog gå hem från jobbet nu och kurera mig! Men icke.....

Hon har förmodligen inte råd att vara hemma från jobbet när hon är sjuk? Men vem ska betala för min sjukskrivning när jag blir smittad av henne? Har JAG råd att vara hemma och sjuk? Tänk på den när du sitter på jobbet sjuk....









Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards