Kat och hundarna

Alla inlägg den 4 september 2010

Av KAT - 4 september 2010 23:45

Det är lite trist för mina hundar när jag jobbar natt!

Igår kväll började jag klockan 21 och då fick de sova i bilen och när jag slutade klockan 05 så tog vi våran morgon promenad.

Frukosten serverades till hundarna och till mig när vi kom hem, sen skulle ju JAG sova! Knasigt när hundarna är pigga? Drog ner rullgardinen och stängde dörren för att vi skulle ha så mörkt som möjligt sen hoppade jag ner i sängen. Tror ni hundarna ville sova??? Nu väntar ni svaret nej men så blev det inte utan alla vi 3 somnade gott på morgonkvisten.

Garp ville gå ut vid 11 tiden så det gjorde vi, men sen somnade vi om på eftermiddagen igen och vaknade nästan klockan 18. Oooppssss var tog denna dag vägen? Nu kom mitt dåliga samvete ikapp mig......  

Hundarna har alltså sovit 21-05 samt 07-11 och 14-18!!!!

Så nu på kvällen tog vi igen det!

- Promenad

- Spår

- Lydnad

- Bus

Så har jag inte riktigt lika dåligt samvete längre.....


De fick ett varsitt grässpår med 5 apporter ute vid Södergarns Kursgård på Lidingö. Jag körde inte pinnar i spåret idag utan andra föremål. Belöningen var baconost  

Det fanns en klurighet med idag och det var en övergång (asfalt)

Ettan klarade det helt ok tycker jag, sen belöning några meter efter!

Garp är i och för sig lite puckad, jag hade i slutet lagt hans bästa kampleksak vid ett äppelträd. Han sket i kampen och mumsade i sig ett äpple istället! Han är helt galen i äpplen, vilket inte är så värst bra om han äter för många. Då får hans matte (jag) torka spyor!! Det är inte poulärt! Garp har numera äppleförbud  

Efter spårningen åkte vi till klubben för lydnadsträning!

Tro´t eller ej men vi var själva där!!! *asg*



Av KAT - 4 september 2010 13:11

Jag har som sagt precis flyttat till ny lägenhet, men ibland kan det vara svårt att veta vart man bor? Skulle åka hem från jobbet imorse klockan 5 som ligger vid Hornsberg, tror ni inte att jag höll på att svänga upp på Essingeleden för att åka mot min gamla lägenhet?   

Som tur var så kom jag på det precis innan det var för sent och styrde rätt mot Tranebergsbron istället som är rätt väg hem   

Sen somnade jag gott hemma i rätt lägenhet och rätt säng!

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards