Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Hur viktig är sömnen?

Av KAT - 5 april 2011 19:03

Mat och sovklockan hur går den?


Ja äter det gör jag.......

Ja sover det gör jag, men hur gör jag dessa två saker?


Äter feeeellllllllllllllll.........

Sover gör jag ALLDELES för få timmar!


Nu är klockan 19.08 pip och jag ska upp 03.00 pip.

Om jag somnar typ nu får jag 8 timmars sömn.....

Ehhh hundarna ska ha mat, hundarna ska rastas, hundarna borde tränas, jag ska duscha.......Jag borde även fixa ordning hundsakerna i hallen, dammsuga, skura golv, göra rent badrummet ja and so on and so on.....

Igår somnade jag runt halv tolv och gick upp tre.

Det är fem och en halv timmas sömn......


Men huuuuur gör ni för att få timmarna att räcka till?

Eller är det så att jag är tröttare än er andra? Kanske latare VAD ÄR FEL?

Vem kan hjälpa mig?


Hallllåååååå anyone out there?


 





 
 
Ingen bild

JessicaB

5 april 2011 19:23

Katarina, du sov bara 3,5 timme! Det är farligt lite om du alltid har sån sömnbrist! ...jag är morgonpigg men började jobba IN-tjänster för att slippa sova dåligt och lite inför tidig uppgång...mår mycket bättre, får saker gjorda lättare (inte allt som behövs men bättre). Vaknar av mig själv, har hela dagen på mig när jag är pigg och fräsch att träna, städa, handla, fixa och sen jobba...det går ju på rutin. På det sättet begränsar jag mina måsten till tiden före jobbet och tvångstar inte mina sovtimmar. Funkar bra för mig. Kul att se dig idag även om det bara var i fönstret ;-D

 
KAT

KAT

5 april 2011 19:44

Ha ha trött var ordet, det var visst 3.5 timmar:)(

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

 
Mis Bella & Puma

Mis Bella & Puma

5 april 2011 21:17

Men kära vännen du måste ta hand om dig . Jag vet hur man mår när man har sömnbrist...... Nu ska jag sov efter 13 timmars arbetsdag kram

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

KAT

7 april 2011 17:41

Ja visst mår man pyton:)

Kram kram

 
Glimz

Glimz

6 april 2011 15:00

Exatomundos, det är bara 3,5 timme sömn å vem skulle inte fortsätta vara trött efter så få timmars sömn! Nu är det skärpning som gäller, det har varit alldeles för mycket dumt som trillat ner i magen, det räcker nu, ivf för min del :) Nu känns det inte som om jag är still en endaste sekund = jag springer upp o ner för dessa trappor, dagarna i enda hahahaha, det blir visst rump muskler av det, har jag hört :D
Sv; Ja det var det vi hämtade i måndags, en lite jejläb *s* Trodde du hade koll på läget hahaha
Bamsekramen till dig vännen!!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

7 april 2011 17:43

Ja visst är det skärpning nu! Men duuu de där cocosbollarna är snart i min mage:)
Fatta vikken snygg rriiiövvvvv du kommer att få!!

kram kram

 
Glimz

Glimz

7 april 2011 10:00

Sv; Det kallas visst för knubbsäl har jag hört =) Men en väldigt rar liten knubbis som lägger sig och sover så fort som det inte händer nåt. Men är med på noterna när det bjuds =)
Kraaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

7 april 2011 17:44

Alltså den där knubbisen är den allra allra bästa!! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards