Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Precis vad jag behövde

Av KAT - 17 april 2011 18:39

Jag tog gröna faran och begav mig mot Hunduddens fik & träning på Djurgården. Där mötte jag upp mina goa vänner Tommy & Klas. Inga måsten utan bara ta en fika i solskenet. Vi började med en liten kort sväng med alla hundarna i närområdet så de fick göra sina behov. Många hundar var ute med sina mattar & hussar i det vackra vädret idag. Det är ALLTID jobbigt att möta andra hundar med Garp eftersom Ettan alltid är med så vill jag ju inte att hon ska lära sig alla hans "dumheter" men vi slank in i skogen och där fick vi vara i fred   Eller rättare sagt där kunde Garp få slappna av lite.....


Sen när vi var klara fick sonen vänta fint i bilen medans vi andra gick upp och tog en fika och vi fick plats på uteserveringen! Yes vad härligt....

Jag smaskade i mig en underbar räksallad med vinegrette (stavning?) till.

Ett glas vatten och ett glas färskpressade apelsiner. Finns det något godare än färskpressade apelsiner? Mums fillibabba.....

Efterrätt blev det också, en liten kokostopp slank ner efter maten. Gott.....


På vägen hem stannade jag till och la ett kort spår till Ettan och ett uppletande till Garp. Ettan fick i och för sig springa 2 skick i rutan också kom jag på nu   


Spåret var 35 meter "långt" och idag ville jag bara fokusera på att hon skulle ta riktningen och hade låg näsa.

Ja men det hade hon ju - nästan hela tiden hon lyfte på huvudet en gång.....

Garps uppletande gick bra men han har lite tufft nu med all pollen ute!

 

När vi kom hem så slängde jag mig i soffan utan att ens blinka.

Garp låg i ena änden och jag på hans rumpa då hoppar Ettan upp och lägger sig på mig. Där somnar vi till en stund tills Garp kliver ner och går in till sin bädd. Jag & Ettan myser vidare......


Och nu är klockan 19.01 Känns så skönt att slappa lite innan min jobbarvecka.

I´m sooo worth it  


  


  

 

 
 
Sarah

Sarah

17 april 2011 19:36

Vilken härlig dag! :) VArit inne och tittar runt lite :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

KAT

18 april 2011 22:41

Kika huuur mycket du vill, alltid trevligt med besök:)=

 
Glimz

Glimz

18 april 2011 21:47

Det där var en dag helt i min smak. När Mr Prinz blir äldre då är det hans tur att få följa med på vuxenlekar =)
Kraaaaaaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

KAT

18 april 2011 22:43

Ja det var underbar......Tottelainen får gärna hänga med på vuxenlekar sen:)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards