Kat och hundarna

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av KAT - 5 juni 2011 18:29

......Detta är ett riktigt SKIT inlägg.......


Ja som sagt så fick jag urinvägsinfektion igår och fick medicin mot det hos läkaren. Tog min första tablett igår kväll utan att ens tänka mig för att jag kommer bli sjuk. Jag har sedan tidigare haft väldigt svårt med starka mediciner (även svaga för den delen) jag får de flesta biverkningarna i universum....

Jag är med andra ord en känslig tjej   


Sagt och gjort jag tog lilla tabletten med ett glas vatten tydligen så var det väldigt viktigt!

Tas medicinen med för lite mängd vätska kan sår i matstrupe och mun uppträda......Den informationen såg jag i natt på bipacksedeln, fatta vilka starka saker man trycker in i kroppen.....

Gick och la mig i sängen för att få sova några timmar, jag kände redan då att jag mådde illa som fan men försökte somna bort ifrån det. Jag hade också en rejäl frossa.....Skakade som ett asplöv!

MEN DET GICK JU FAN INTE ATT SOMNA!!!

En timme hade väl gått när jag börjar må riktigt dåligt.......

Jag far in på toaletten......

 

Och en stund senare.....

 

Framåt 2 snåret mådde jag så dåligt att jag svimmade inne på toaletten på golvet och där blev jag liggandes. Jag har ingen aning hur länge jag låg där, men jag vaknade av att jag frös som en gris.....

Kände att jag skulle ta tempen för jag mådde så jäkla pissigt.....

 


39.7 oj tänkte jag det var inte så bra, försökte få i mig en matsked vatten men det fick jag inte behålla......Jag försökte i alla fall trycka i mig vätska men det gick bara inte så det gav jag upp framåt morgon kvisten för en stund.

Jag tog mig lite kraft att ringa 1177 för att fråga när den här jävla tabletten går ur kroppen. Svaret blev: Det är så olika från person till person så det går inte att svara på. Så det var bara för mig att vänta några timmar till......

Jag hade blivit av med alldeles för mycket vätska under natten då jag praktiskt taget bodde & sov inne på toaletten, jag vet att det är så viktigt att få i sig vätska när man har hög feber och inte får behålla nåt.

Så jag började göra egen vätskeersättning med salt, socker och vatten att bara stå vid spisen var tungt. Jag började vid 7 snåret bara fukta läpparna med ersättningen och gjorde det var 5 minut. Jag hade vid denna tidpunkt inte sovit något förutom när jag var avsvimmad under två tillfällen.

Febern började gå ner mot 38 tidigt i morse och det var skönt! Jag försökte somna på soffan en stund men det gick bara inte!

Från 8 tiden kändes det som att det började ge med sig lite och jag fick sova en stund jag hade även då fått behålla lite vätska.

 

Hundarna har varit ute och gjort sina behov men det var typ 10 minuter mer pallade jag inte. De har sovit nästan hela dagen, jag tror att de var vakna hela natten också medans jag for upp och ner i sängen.

Vilken resa jag har haft i natt och jag kan erkänna att det är väldigt tungt att vara själv då, jag gillar inte att svimma och bara ligga på ett golv utan att någon vet om det......Men det gick ju bra!

Nu är klockan 19 på kvällen och jag har ätit 0.5 dl kokt torsk och den är kvar i magen   Jag ska äta en halv dl till om en stund tänkte jag.

Dricker även te med lite honung samt vätskeersättning och jag har fått ha kvar allt sedan klockan 14......Snälla låt det vara slut nu för jag pallar inte mera......


    



 





Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards