Kat och hundarna

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av KAT - 5 oktober 2010 12:57

    

Innan Kloten i torsdags åkte jag till landet och tillbringade några dagar där med pappa, Marianne (pappas fru) och min kusin Jonas. Det är så skönt att vara ledig och slippa tänka på bussar och jobb!

Väl där nere så bars det ved för fulla muggar och fiskade kräftor som vi senare kokade och tjuvsmakade lite på. Jag älskar kräftor, så är det bara....

  

På torsdagen åkte jag och Ettan hem från landet, Garp fick stanna kvar hos pappa över helgen.....


På fredagsmorgonen mötte jag upp Nina för samåkning till lägret, fast först den obligatoriska omvägen via Haglöfs outlet i Avesta.

Väl framme i den affären så konstaterade vi att det fasiken inte fanns mycket att handla  

Men jag hittade en såååå snygg jacka att det inte finns ord, den var värd varenda krona men jag är lite stolt över mig själv. Jag gick ut ur affären 3800:- rikare?? Eller hade jag sparat 3800:- ja ja strunt samma jag lät jackan hänga kvar.......

Sen mötte vi upp underbara, förvirrade och härliga Chrigus för en gemensam lunch vid outleten......Men vad gör dessa två galningar???

Jo börjar med sin hobby GeoCaching, Chrigus som har hittat 2700 stycken!!! Helt sanslöst......


Sen var det dags att börja rulla mot Kloten.

Väl där framme började hundträningen på en gång....


På fredagen fick Ettan 3 korta spår med 3 olika spårläggare. Gick finfint!

På lördagen fick Ettan ett 400 meters spår som Madde hade lagt ut, det gick väldigt bra. Madde tyckte också hon gick bra i spåret. Jag tycker hon är så duktig men det är alltid kul att höra av andra också:)

På söndagen fick hon 600 meters spår utlagt av mig med två svårigheter. Första svårigheten var att fortsätta spåret över en liten bäck. Den andra svårigheten var en övergång på grusväg. Hon imponerar på mig varje spår nu faktiskt, går verkligen som en klocka. Får hon tapp så letar hon sig tillbaks på ett bra sätt. Så snyggt att se.....

Sen spår nummer två (det sista) la Linus ut åt mig och det var väl 500 meter, där blev det lite för svårt för henne med en svetsvinkel som Linus hade gått. Men till slut så letade hon sig fram till slutet och fick sin älskade kamp  

Duktig tjej!

Bilder från Kloten lägret finns HÄR


Nu är vi hemma igen efter en vecka på resande fot, det är ganska skönt att få krypa ner i sin egna säng och sova gott.....

Det enda negativa att komma hem är alla måsten i hemmet!

Diska, städa, tvätta med mera.......


  





Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards