Kat och hundarna

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av KAT - 8 oktober 2010 19:13

Jag har ju haft semester i en vecka nu lite drygt eller rättare sagt nästan två! Vad har jag hunnit med under den tiden? Jo, en tripp till landet och ett läger till att börja med.

Sista dagen på lägret blev ju lite rolig, jag blir precis innan hemfärd inropad till receptionen. Kände just då sekunderna innan att vad sjutton är det nu då?

Då säger den trevliga kvinnan bakom disken att; vi har fått in en summa av Katarina Thorén 25/8 på plusgiro.....

Ja, vad bra tänkte jag men vad har jag gjort för fel? Betalat för lite?

Suck på mig själv....Jag blir i så fall inte fövånad!

Sen säger kvinnan; Vi har fått in en summa av Katarina Thorén 30/8 också fast då på bankgiro.....

Men allvarligt talat??? Skämtar du frågar jag tillbaks? Nää tydligen inte.

Hur kan idioten (jag) betala in ett läger två gånger??

Har jag sååå mycket pengar att jag inte vet vad jag ger bort dem till??

Jag är så förbannat slarvig, men jag blev väldigt glad att hon var så ärlig och betalade tillbaks ena avgiften.

Så jag åkte hem med mera pengar i fickan och ett leende!

Eller rättare sagt jag åkte till Katrineholm (genom Örebro) vilken jävla skitstad det var tycker jag.

Mc-Donalds var riktigt skitig och dålig service sen kunde jag ju inte hitta ut från stan, så jag körde fel! Det måste vara Örebros fel va? Inte mitt   


Väl hemma denna vecka så har jag fått mycket gjort här hemma!

Gardiner uppe, sorterat i garderoben, städat i hundsakerna, gått ner till källaren med massor av saker med mera. Sen har jag slängt en massa skit!

Nu har jag "bara" en liten hög med papper och sånt jag inte vet vart det ska vara.

Det känns så bra att fixa iordning hemma, för på måndag börjar jobbet igen då är det dags för alla rutiner att falla in.....Morgonpromenad, hundarna i bilen, lunchpromenad, NMT med mera.....

Allting bara rullar i ett högt tempo att jag knappt hinner laga mat då....

Jag MÅSTE försöka få lite bättre planering i vardagen annars kommer jag bli såååå slut. Träna hårt och äta dåligt är ingen bra kombination för mig.

Allt känns så stressigt när jag jobbar, åka dit, flänga dit.....

Eller är det kanske så att jag trivs hemma och vill dit? Tål att tänkas på....

Läste precis Marathon Mias blogg där hon har tips på lunchlådor, mycket bra ska nog försöka mig på det   

Frukten är en annan sak som jag MÅSTE skärpa mig med, fasiken jag är dålig på att äta frukt varje dag! Fy på mig  

Men jag är väldigt duktig på att dricka te med soyamjölk, man ska väl inte fokusera på det dåliga bara.....??

Jag fokuserar på det bra! Vad har varit bra idag?

Jo, jag har sprungit 5 km utan att ens bli trött.

  

Jag kom snabbt in i flåset och det bara rullade på hela sträckan, att ha den känslan är obetalbar. När jag kom till mål så tror jag faktiskt att jag hade klarat ett varv till. Allt detta har jag mina instruktörer på NMT som peppar och stöttar mig varje vecka att bli starkare, snabbare och må bättre att tacka för!!

Jag är verkligen på god väg, vi har ändå bara tränat i en månad lite drygt!

Bara jag håller mig från skador nu.....  

Sen nu på kvällskvisten fick jag och hundarna finbesök hemma av Bästa Nina, vi har fikat, garvat och snackat goja.....

Tänk att jag har hittat en sån god vän på gamla dar  


Ha en härlig fredag för det ska jag ha!

Imorgon ska jag ut och spåra med doggzen......







Av KAT - 8 oktober 2010 00:30

Detta är skrivet att Nina i Mars då hon var med på en prova på NMT!!!

Ha ha ha man skrattar ihjäl sig av dessa inlägg......


Läs HÄR


Läs FÖRST inlägget om Nordic Military Training 13/3

SEN inlägget om Smärta är vekhet som lämnar kroppen 14/3


  

  



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards