Kat och hundarna

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av KAT - 15 oktober 2010 10:00

Japp vi ska gå en tjänstehundskurs och den började igår kväll.

Vi började gå en miljöpromenad med alla ekipagen, jag tror att vi var 6 ekipage.

1 malle (Ettan), 1 BC och resten rottisar.....

Det är kul för det är flertalet Strandsmedjans hundar på kursen.

Garp kommer ju som sagt från den kenneln men han får inte vara med.

Sen efter promenaden så satte vi hundarna i sk. bas.

Det gick ju galant för de flesta men det var en högtempererad hund (mallen) som sjöng hela tiden. Hon tyckte inte alls att hon skulle sitta fast i ett staket när hon kunde vara med mig istället.

Jag hade bara lust att gå fram och "slå in lite vett" i henne men min instruktör stoppade mig   

Träning ger färdighet har jag hört tidigare men vi får väl se.....

Sen så hade vi figurantlek med varandras hundar jag fick en biffig rottis som var något starkare än lilla Ettan. kul att kampa med den stora killen!

Hundarna var duktiga på att kampa det var bara en hund som var lite blyg....

Sen så gick vi fram till hundarna i basen och hälsade på dem och det gick ju jättefint, jag hälsade på den biffiga rottisen som också uppenbarligen gillar godis.

Han var såååå dreglig om munnen   

På lördag är det dags igen och då ska vi mötas på Värmdö BK klockan 09.00 på morgonen.....


Innan kursen så tränade jag Garp på plan han var gasad som vanligt....


- Fotpositionen

- Vänster om halt (riktigt raka och fina)

- Ingångar (Mycket snygga)

- Hopp sitt hopp

- Position i krypet (suck)

- Inkallning med ställande

- 2 släta inkallningar utan ingångar

- Fjärren på 10 meters avstånd 3 skiften

Garp har numera "skallförbud" på plan så det momentet lägger jag ner ett tag framöver. Han har börjad ljuda i tid och otid......  



Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards