Kat och hundarna

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av KAT - 9 oktober 2010 17:45

Blev det spår för oss idag? Nope, jag och Nina åkte till SSBK för att kolla på lydnadstävlingen istället!

Väl framme så tog jag en sväng med Garpemannan och alla hundmöten gick galant! Jag blir lika glad varje gång som han uppför sig.....Sen hör jag bakom min rygg; Men hej på dig. Vänder mig om och ser Caroline Schager så vi babblade lite strunt innan hon skulle in och tävla LKL 1.

Sen fick Garp sätta sig i bilen och Ettan fick vara med ute för lite träning bland alla hundar och människor. Det är så skönt att kunna stå och kolla på en tävling med en hund som uppför sig i kopplet! Synd bara att Garp jämt måste ligga i bilen   men men sånt är livet....

Det var många bekanta ansikten idag i Farsta, det som var mest trist var att jag missade att se Jessica med Reija tävla. Men det går väl fler tåg.....

Efter all fika, snack och hundprommisar så åkte jag och Nina till Farsta Centrum för att kolla in systrarna Voltaires nyöppnade butik.....

Jag kunde väl tänka mig att handla en jäkla massa, men det blev en burk Tapenade med mig hem! Sen forsatte vi färden till Bromma zoo och där skulle det inhandlas några snuskiga godisar.....Jag tänker inte ens skriva vad det är   

Efter handling så stannade jag och tränade på parkeringen med mina hundar.

Störningen där är ju förhållandevis hög.

Jag började med Garp, vad har vi tränat på idag?

- Fot POSITION eller avsaknande av POSITION? Han är FÖÖÖÖÖR gasad!!!!

- Ställande

- Vändningar på stället

- Stegförflyttningar

- Fjärren på långt avstånd

- Krypet


Sen var det "Doris" tur:

- Kontakt i fotposition

- Inkallning utan ingång

- Läggande under gång

- Fjärren


Sen åkte jag till Vällingby för en promenad med dessa 2 galningar, avslutade den med en platsliggning i två minuter för båda hundarna med en meters mellanrum.

Extern belöningen låg i bilen! WOOOW vilken koncentration!!

Nu är vi hemma efter en heldag ute, hundarna sover och är ganska nöjda och jag har tänt fina ljus och bara känner hur skönt det är just nu!









P.S Caroline fick 193 poäng och en andra placering D.S

GRATTIS!!!! Synd att jag inte kunde filma dig.....

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards