Kat och hundarna

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av KAT - 10 oktober 2010 14:42

Ni vet den där hundtränaren som man ofta ser i hundtidningar?

Han är lång och smal med dreadlocks eller rastaflätor och långt hår.

Han har tre hundar jag tror att det är en BC och en gul labbe i alla fall?

Vad heter han???

Nu har jag funderat hela dagen.....Hjälp mig då......

Varför tänker jag på honom kanske ni undrar? Jo, han var ute och gick vid min gata imorse med alla sina hundar och barnvagn.

Nog om insnöningen om honom......


Idag begav jag mig till Vällingby BK för att kolla på Lägre Spår tävling.

Det var inte alls många hundar som tävlade idag.

5 var kvar till lydnaden, varav 2 blev uppflyttade!

Innan prisutdelningen passade jag på att träna Garp på plan som var tom.

- Fritt följ raksträckor

- Höger om halt

- Framförgåendet

- Dumrutan (Bara sittet)

- Läggande under gång

- Hopp, sitt, hopp

- Platsliggning 2 minuter


Ettan fick vara med inne i klubbstugan under tävlingen så hon fick idag bara göra en platsliggning tillsammans med Garp i två minuter.

Det var en ganska stor störning på platsliggningen, det var en hund som vrålskällde på dem hela tiden från bilen som stod 10 meter ifrån och jag märkte att Ettan tyckte det var lite jobbigt. Men hon låg kvar! Duktig tjej, sen blev det belöning i bilen   


Nu är vi bara hemma och fixar lite eller rättare sagt hundarna sover och jag fixar.....Har ställt in utemöblerna för vintern och gått ner med en massa onödiga saker till källaren......Nu blogga sen softa lite och göra matlådor inför veckan som kommer!

Jag skulle helst vilja se en riktigt bra thriller med jag orkar inte åka och hyra en film, så då får jag väl vara utan då:(


Imorgon ringer den underbara väckarklockan klockan 06.00 då är det dags för hundpromenad 5 km och sen ska jag tydligen jobba!

Efter jobbet är det träning med NMT mellan 18-19.30 tjooo hoooo vad kul!!


           GODISTRÄD!!!!!








Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards