Kat och hundarna

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av KAT - 26 oktober 2010 10:34

Först jobbade jag i 8 timmar mellan 9-17! So far so good?

Jag hade en förbannad jobbig huvudvärk HELA DAGEN!

Jag åt ingen frukost, utan tog en tidig sushi lunch och en cola zero.

Är det bra innan NMT? Jag tänker inte svara på det själv.

Vattnet lyser med sin frånvaro. Kan kanske vara bra med vattenintag innan träning, nope jag tog en te med soyamjölk istället för vatten på eftermiddagen.

Väl i omklädningsrummet känner jag mig på riktigt dåligt humör och huvudvärk, men jag biter ihop i hopp om att må bättre efter träningen. Det vet jag av erfarenhet att så är fallet. Byter om till träningskläder och känner pang i nacken, va fan jag fick nackspärr när jag tog av mig tröjan! Aj aj aj inte bra men jag vidhåller och peppar mig ännu mera att det går nog över när jag tränar!

Vi ställer upp oss på två led ute och där konstaterar vi alla att våran instruktör Bruno har "gjort slut med oss" och världens bästa brandman Jörgen ska ta hand om oss Rookies i 90 minuter. Där står vi alla och känner en nervositet inför Jörgens kommande konditionspass. Vi började springa mot Humlegården och det var ett j****la tempo från start vilket JAG tycker kanske var lite fort om man tänker lite på skaderisken. Men vi klarade den löpningen!

Väl i Humlegården fick vi köra intervallträning i backe och vad händer inte då om inte HÅLL! Jätte kul att köra kondition med HÅLL?!

Fan vilken SKIT måndag detta är tänkte jag då. Men jag kämpade på så gott jag kunde. Jörgen har verkligen bra pass, han kör ut de sista ur den svettiga kroppen.

Igår hade jag inte mycket kvar att ge när det var dags för björngång, upphopp, ruscher och armhävningar. Att inte ha någon ork i kroppen kändes inte alls kul och jag kan bara tacka mig själv för det, för lite vatten och alldeles för lite mat under dagen. Det måste bli bättring!


      

Sen efter träningen kände jag mig trött och sliten och hungrig!

Jag bara älskar NMT!!

Satte mig i bilen och styrde kosan mot Djursjukhuset för att införskaffa mig en tratt till Ettan. Den tratten är mycket bättre och den ser ut som en livboj ungefär, man sätter den runt halsen på hunden. Provade den på min lilla prinsessa och konstaterar att den kommer inte funka!

Nåja det var värt ett försök.

Sen när jag börjar rulla hemåt ringer jag min bästa Nina om hon vet vilken väg som är närmast till Vällingby.

Gissa om hon kunde bästa vägen? Ja ja men hon hade svar på det också den ovärdeliga Nina. Helt plötsligt säger jag till Nina; oooppsss här var det väldigt halt på vägen! Eller vänta förresten det är något som låter om däcket.....SHIT, Nina jag ringer upp dig jag tror att jag har fått punktering!!

Går ut ut bilen och konstaterar: japp punka vänster bak.

Fan, helvete jävla skit!!! Jag är blöt efter träningen, jag är trött efter träningen, jag är hungrig efter träningen......

SHIT jag har punka!!! JAG HAR INTE TID MED DET HÄR!!!

Ringer upp till Nina igen och berättar för henne att jag har punka och hon som den vänliga själ hon är kommer förbi med världens bästa räddning: PUNKTERINGSSPRAY.

   

Kör in den lilla flaskan i däcket och vi kör sakta till närmaste bensinstation för att fylla i luft i däcket. Jag fyller i och tar ut ventilen, vad hör jag för ett ljud då? pppsssssssttttttppppppsssssssssssttttttttt (ljudet av däcket som töms)

Däcket blev tomt på några sekunder! Jag kan verkligen inte åka hem med detta däck. Fan nu är klockan säkert halv tio på kvällen.

Sen kom världens mest efterlängtade telefonsamtal för kvällen.

Räddaren i nöden var sååå gulllig att han satte sig i bilen för att komma och hjälpa mig med däckbyte. Så det var bara att förbereda inför bytet och det innebar att två hundar skulle ut ur buren och buren skall plockas ut för att SEN ta ur reservdäcket. VILKET PROJEKT!!

Sen började jag få en panik känsla i kroppen: VAR ÄR LÅSMUTTERN??? Fan jag har ingen låsmutter, eller förresten den ligger väl i handsfacket tänkte jag? Äntligen lite medgång, den låg i handsfacket    

När det nya däcket var på plats så åkte vi till MAX och åt varsin hamburgare. Trött, mätt, kall och faktiskt på lite bättre humör åkte jag sen hemåt för ett skönt bad. Där tror ni säkert att min kväll var slut?

Inte då, hundarna ska ju badas! Nu tänker ni säkert att jag skulle kunna bada dem enn annan dag men det gick ju inte. Ettan skulle ju bada i Hibiskrub inför sin operation idag.

  

Om hennes schampo ändå skall verka i 15 minuter så kan jag ju ändå bada Garp i sitt allergischampo när jag ändå håller på! In med två hundar i badrummet och sätta fart.....

   Garps malaseb schampo ska verka 20 minuter.

Vad är klockan nu? Jo, bara 23.30

När jag efter en lång stund var klar med allting så kanske hundarna ska få middag? Helt galna och glada efter badet ska jag nu be hundarna äta och sen sova? Ehh Garp gjorde glädjeskutt i sin bädd och Ettan fick "boxerfnatt" i sin.

Tänka sig att denna hemska dag slutade gott med några riktigt härliga skratt tillsammans med mina hundar.

För vad är inte roligare än att skratta med och åt sina hundar?

Sen somnade vi alla tre helt utslagna efter dagens äventyr   

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards