Kat och hundarna

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av KAT - 31 oktober 2010 10:28

Igår drog jag iväg till Hudiksvall och en check på kroppen.

Jag fick liiiite skäll av Anna-Carin eftersom man (läs jag) hade med sig en Mc Donalds påse till Hälsomottagningen.

I den fanns det två ostburgare som varken var gluten eller mjölkfria.

Jag måste ju få busa till det något tänkte jag, men icke sa Nicke....

Min kropp var nästan inte alls överbelastad av något men det var några saker som jag måste hålla koll på.

Den första överbelastningen var salt så jag måste försöka plocka bort allt synligt salt nu.

Den andra överbelastningen var vetemjöl och jag äter ju som sagt inte vetemjöl alls längre men jag har varit lite slö!

När jag äter sushi ute så "orkar" jag inte släpa med mig min soya som är vetemjölsfri samt wasabin som är utan vetemjöl. Så jag har rakt upp och ner beställt sushi med deras wasabi och deras soya men det funkar inte för min kropp mår inte bra av det. Så nu är det slut med: "Jag orkar inte"


Jag tog två behandlingar/utrensningar igår och mådde inte så bra efter det, fick huvudvärk och blev trött som attans. Med andra ord så jobbade kroppen ordentligt med utrensningen, där fick jag med tanke på hamburgarna.


Det är så otroligt fascinerande denna behandlingsform och jag har fortfarande svårt att förklara vad det är men igår berättade Anna- Carin om några kunder som har blivit så mycket bättre.

Ett barn som hade AD/HD gick på behandling hos henne där hon såg att killen var överbelastad av vetemjöl. Hans föräldrar la om kosten och killen i långa loppet blev av med sin AD/HD. Till och med skolan ringde till mottagningen och frågade vad hon hade gjort med honom för han mådde så mycket bättre.

Sen var det en äldre herre som helt har slutat med sina insulinsprutor mot diabetesen. Fantastiskt!!!!


Tack snälla Sanna för att du ställde upp och hade mina galningar (hundar) hela dagen.


Tack snälla Nina för en heldag i biiiiilen.


Tack snälla Nina igen för att du inte raggade på alla "muppar" vi träffade på vid Tönnebro   


Åhh nej nu måste jag slita mig från datorn och sätta fart med städningen, badrummet ska få sig en omgång!






Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards