Kat och hundarna

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

TJH Träning i dagarna två (Miniruta + Bas)

Av KAT - 29 oktober 2010 19:24

Eftersom lillan inte kan göra så värst mycket med alla stygnen och sånt trams så vad passar inte bättre än minirutor och bas?

Idag har jag vallat tre rutor till henne och nu jäklar i min lilla låda så fattar damen vad hon ska göra! Drar som en tok fram för att få jobba.

RUTA 1 - Högt gräs, 2 små saker (leksaker i plast) varav en var delvis nergrävd.

Hon hittade den första direkt i rutan = BELÖNING

Sen ville hon ut igen och leta och hittade den nergrävda ganska omgående också = BINGOOO!!

RUTA 2 - Klippt gräs, nergrävd leksak i plast hittade hon direkt = WOW vad kul...

RUTA 3 - Klippt gräs, en något gömd fick kniv. Den markerade hon men ville inte alls ta den i munnen. Belöning för markeringen!


Sen har vi ju basträningen som numera finns dagligen i våran vardag på ett eller annat sätt.

Onsdag - Lämnad utan uppbindning fast med samma kommando och jag gick till bilen för att hämta en sak, 15 meter ifrån och jag blev lite dold för henne.

Det gick såååå bra det enda var att hon satt upp vid återgången, då stannade jag upp och gav henne ligg kommandot igen.

Inget hopp och trams vid slut tillåts, detta är det mest naturliga som finns vill jag printa in i hennes Doris hjärna   

Fredag - Ingen uppbindning men Flax bädden la jag ut och kommenderade henne ligg på den medans jag tränade Garp vid sidan om.

Detta är första gången som jag lägger på störning i detta "moment" så jag hade låga kriterier nu i början.

Ligg och samtidigt som Garp fick sitt FOT kommando så belönade jag henne för ligget.

Sen efter några minuter så gick jag och Garp runt henne och tränade FOT.

Jag är väldigt nöjd med henne för detta har ALDRIG funkat förut.

Så jag får inte glömma alla små små framsteg som hon gör varje dag.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KAT - 24 mars 2013 14:50

    Jisses vad detta år har gått fort det känns som igår som valparna låg i lådan och diade. Men det har gått ett helt år nu.....Och de rackarna har fyllt 1 år!! Grattis önskar flocken Thorén       Grattis också till B´Mixa som till...

Av KAT - 18 februari 2013 18:31

Flocken Thorén        Januari 2011 har blivit februari 2013 - Foten är inte helt återställd efter detta!     April 2011 har blivit februari 2013 - Totte kan själv nu!     September 2011 har blivit februari 2013 - Samma diagnos ingen sk...

Av KAT - 31 december 2012 23:45


 

Av KAT - 12 november 2012 18:24


Det är så fantastiskt att gå promenad med hundarna i det krispiga vädret och höra löven prassla under skorna!   Denna blogg ligger ganska långt ner på prioriteringen i mitt liv just nu. Men vem vet när den ges plats igen ...

Av KAT - 6 oktober 2012 20:04

Hösten är ju helt fantastiskt underbar! Finns det något vackrare än löven på hösten och snön på vintern? *love*   För ganska precis ett år sedan var jag på Mickelmäss och hittade de gamla bilderna därifrån, se (och njut)                ...

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards