Kat och hundarna

Alla inlägg under augusti 2010

Av KAT - 26 augusti 2010 10:45

  

Det är väl mest bara jobb, jobb och jobb nästan varje dag känns det som!

Nu har jag ju något att längta hem till, jag vill inte "bo" på jobbet lika mycket nu för tiden efter jag har fått en egen lägenhet. Häromdagen var jag och mina kollegor på en tingsrättsförhandling på morgonen som jag för övrigt HELT hade glömt bort. Tydligen hade jag också glömt bort att BRUKS -SM skulle jag och Nina ha åkt till på lördag, men eftersom min hårddisk inte verkar vara så stor och att det mesta tappas bort på vägen så har jag nu köpt en väggalmanacka!!! Den fyllde jag på igår kväll med alla saker som jag inte får glömma  

Så nu framöver kan jag inte skylla på att min "hårddisk" är förvirrad!


  

Igår tog vi en skön sväng i regnet jag och mina hundar. Ettan fick invigas i att regntäcke har vi på oss när det regnar i denna familj.

  

Är det bara jag som tycker att det känns som höst ute nu?

Det kanske bara är rusket som gör det.....

 

Bus i regnet  


Ikväll är det lydnadstävlingar på Vällingby BK. Lydnadsklass 1 och 2.

Jag tänkte åka och kika lite och jag får nog med mig Nina också!


Av KAT - 26 augusti 2010 08:00

  

Jag kan inte rå för att killar i uniform får mig att bli GLAD!

Farbror Blå hade en laser/hastighetskontroll innan Järva krog men varför vinkar de ALDRIG in mig så jag kan få titta lite på alla snyggingar.....??? Dåligt!

Usch nu känner jag mig som "Farbror Bosse" men de är ju såååå läckra...... 

Jag brukar fråga mig själv detta; Är denna polis lika snygg i vanliga kläder? Frågan brukar oftast bli NEJ   

Av KAT - 25 augusti 2010 09:00

  

Hon har så mycket goda saker att man (jag) bara känner ett stort köpsug!!!

www.reneevoltaire.se

Allt är ekologiskt och smarrigt, testa gärna hennes kokosolja som är gudomlig eller varför inte dessa fantastiska chokladdoppade pumpakärnorna???

Mumsfillibabba  

Av KAT - 24 augusti 2010 14:01

Nedanstående info har jag fått av Memea om någon är intresserad!

 

// Katarina

 

Kursstart!

Hoppas ni haft en alldeles underbar sommar och nu är tillbaka fulla av energi. Denna termin tänkte jag hålla kurser i kroppsspråk. Ska två eller flera individer leva ihop underlättar det förstås om de förstår varandra.
I höst kommer även Agnes Mohlin att hålla ett par kurser där hund och ägare garanterat kommer få roligt. Tillsammans fortsätter vi med de populära hundmötespromenaderna. Här nedan ser du vilka kurser och datum det blir:

 

Språkkurs
Lärare: Memea Mohlin

Är det dialog eller monolog som förs mellan dig och din hund? Kan du se om din hund svarar med "ja" eller "nej" när du tilltalar den? Under kursen kommer vi att studera bildserier där "samtal" utvecklas mellan två hundar eller en hund och en människa. Fokus kommer att läggas på de små gesterna som mimik, tyngdpunkt, öronspel för det är ju de små signalerna som för samtalet framåt.

När: 30 september samt 7, 14, och 21 oktober kl 19.00-21.00
Var: Torphagsvägen 8 i Ekhagen
Pris: 1100 kr

Anmälan: info@memea.se

Hundars blick


Hundmötespromenad

Vårens promenader fyllda med hundmöten blev uppskattade och efterfrågade. Så för er som har tagit minst fyra lektioner för Memea och vill få mer rutin på hundmöten, kör vi igång i september igen.
(Memea och Agnes delar på ansvaret)

När: 8, 15, 22 och 29 sep kl 18.00 – 19.00
Var: Norra Djurgården
Pris: 400 kr

Anmälan: info@memea.se

Hundmöte


Aktivitetskurs
Lärare: Agnes Mohlin 

Hundar lär sig ständigt nya saker, med eller utan våran hjälp.
Sysselsätt din hund på promenaderna, lär hunden att hjälpa till i städningen hemma och få en roligare vardag tillsammans!
Vi testar även på några moment från freestyle, lydnad och rallylydnad.

När: 11 september kl 11.00-15.00, 26 september kl 11.00-15.00
Var: Ekhagen
Pris: 950 kr

Anmälan sker direkt till Agnes: trickhundar@live.se


Freestyle
Lärare: Agnes Mohlin

Freestyle kan förklaras som ett fritt lydnadsprogram till musik.
Under denna kurs kommer vi att påbörja träningen av ca 20 olika konster.
I teoridelen talar vi om programuppbyggnad (koreografi), våra hundars inlärningsförmåga och hur vi får en så effektiv träning som möjligt.

Freestyle passar samtliga hundar då du skapar ditt program själv, vi har inga "måsten", varken på kursen eller på tävlingsplan.
Bland Agnes tidigare kursdeltagare har tre ekipage kvalat in sig till Svenska mästerskap och ett flertal tävlar idag bland Sveriges elit.

 
 


När: 14, 21, 28 september kl 18.00-21.00
Var: Ekhagen
Pris: 1300 kr

Anmälan sker direkt till Agnes: trickhundar@live.se



Av KAT - 23 augusti 2010 21:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av KAT - 23 augusti 2010 14:00

  

Tänk att jag märker så stor skillnad på honom efter jag flyttade till egen lägenhet. Han känns mycket lugnare och gladare nu än vad han gjorde när vi bodde hemma hos min mamma. Vilket kanske i och för sig inte är såååå konstigt? Där hemma var det kanske inte så värst mycket lugn och ro. Så nu hoppas jag att han får fortsätta att må bra och bara vara glad och vara utan smärtor i nacken och ryggen.


Det är så kul att vara igång med träningen igen med hundarna de gillar det så mycket (jag med) så klart! Ettan fick köra lite bitövningar imorse, hon gillar verkligen det. Så kul att se den lilla mallegatorn koncentrerad......

Idag blir det dock ingen mera hundträning jag har jobbat klockan 5-13 och ingen sömn alls i natt, kunde inte sova. Det kan verkligen vara frustrerande när man vet att klockan ringer 03.45  

Nu ska lilla blondinen vila en liiiiiten stund   



Av KAT - 22 augusti 2010 18:38

Vad har vi gjort idag? Ha ha ha ingenting i stort sett, min träningsvärk är så jobbig. Tänk att man kan ha så ont i musklerna det är helt otroligt.

Men jag har i alla fall klippt klor, tvättat öron och borstat djuren, tur att jag orkade det  Det värsta var att ta sig ner till golvet och sen upp därifrån, ha ha ha Nina vet du hur det känns????

Nä nu blir det middag sen ska jag slökolla på TV:n som efter nästan en månads bråk med VIASAT nu behagar att funka!

  

Glutenfri pasta med kalkon och skinksås! Guuu vad gott......


Av KAT - 22 augusti 2010 14:56

  


En väldigt god olivolja och balsamvinäger!

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards