Kat och hundarna

Alla inlägg under augusti 2010

Av KAT - 22 augusti 2010 13:51

Idag är det dagen efter militärträning och kräftskivan!

Militärträningen igår var fantastiskt rolig och jobbig, men innerst inne visste jag att träningsvärken inte kommer bli lika kul. Precis som förra omgången så är träningsvärken nåt i hästväg!! Jag vaknade i natt att jag hade stora svårigheter att vända mig för egen maskin i sängen. Då kände jag mig inte lite osmidig. Att behöva "rulla" ur sängen för att ens kunna ta sig till toaletten, sen kom nästa oövervinnliga mål..........att få ner häcken   på toan utan att avlida när benen skall böjas. Sen ska man ju upp därifrån också, jag får nog hålla mig hela dagen, så jag kan nog skippa drickandet idag. Pallar inte att göra denna övning igen! Det bästa av allt med denna träningsvärk är ändå att det är värre imorgon!!!!   


På kvällen igår hade jag som sagt inflyttningsfest/kräftskiva och det var så fantasktiskt trevligt!! Tack allihopa för en rolig kväll.....

  

Till kräftor måste man prova ABSOLUT RASPBERRY

  

Och lite ABSOLUT VANILJ

  

Kanske lite ABSOLUT RUBY RED efter det?

  

ABSOLUT PÄRON mumsfillibabba, klart min favorit! Sen fanns det ABSOLUT CITRON men den rackarn vägrade vara med på bild.

 

Sen åt vi goda kräftor till spriten. 

Nubbevisorna var också ett måste på denna tillställning  

Efterrätten blev så klart världens godaste kaka.....

  

Här är receptet:


Teff Brownies (Gluten & Mjölkfri)

 

125 gr carlshamns Margarin

2 msk kakao

3 ägg

2.5 dl socker

2.5 dl Teff mjöl (Gluten fritt)

1 tsk bakpulver

1.5 dl hasselnötter

Smält smör och kakao.

Ägg och socker vispas till en tjock smet

Blanda i smör och kakao i blandningen

Häll i Teff mjöl, bakpulver och nötter

Häll i smeten i en smord form, gärna fyrkantig om ni ska skära till Brownie bitar

180 grader i 30 minuter

Gott till är hallon







Av KAT - 21 augusti 2010 15:07

Upp i ottan för att träna, ottan kanske var att ta i? Klockan ringde 7 denna morgon och jag var pigg när klockan ringde.   

Upp och tog en fantastiskt god smoothie och en dusch innan träningen. Drog mig mot Fiskartorpet där vi skulle mötas klockan 9.30, väl på plats så var jag först av alla deltagare. Jag och hundarna gick våran morgonpromenad där.

Klockan 10 var det samling och påbörjan av den "lätta" träningen......

Nu ska jag försöka komma ihåg vad jag har gjort under 2 timmar;


* Lätt löpning

* Kasta sig handlöst ner i backen på den kroppsdel som instruktörer skriker. Tex. rumpan, vänster hand eller varför inte pannan ner i sanden.

* Sit ups i grupp ner mot ett dike, kroka fast i varandras armar och sitta tätt, tätt ihop. Ha ha tror ni att vi kom upp? Ner var plättlätt  

* Jägarmarsch

* Jägarvila - statisk knäböj

* I grupp ta oss över en mur tillsammans

* Aktiv vila i hunden (Yoga övning)

* Alla står i hunden och siste man kryper under alla

* Sit ups där en person står bakom mig och kastar ner mina ben mot backen

* Buurpieesssss - satan i gatan vad jobbiga dessa är!!!

* Plankan

* Armhävningar

* Bävergång

* Utfall

* Gå i brandmanna greppet, du hakar fast en person framför dig och drar den.

* Bära en person på ryggen

* Tricepsövningar i backen

* Sidoplankan

* Sen avlutade vi med sittande jägarmarsch uppför Fiskartorpets skidbacke.


Och där var 2 timmars träning slut  

Lite detaljer måste jag ju bara dela med mig av....

När vi hade kastat upp varandra över muren så skulle vi jogga ner från skogen och ner på stigen igen. Låter väl ganska lätt va?? Ja, att springa ner kändes väl ok men att sen nere på stigen känna att det är en jordgeting som biter mig på höger arm.....AJ........

AJ igen vänster arm

Aj igen vänster hand

Aj igen vänster fot

Aj igen höger ben

Aj igen håret........

Men va f***n vad jag fick jordgetingar på mig!!!! Och det gör ju sååååå satans ont. De flesta av deltagarna blev utsatta för denna attack mer eller mindre......

Så vi fick en välbehövlig vila för att döda alla attackerande jordgetingar på oss.....  

Efter denna incident var det dags för "styrka" med 2 instruktörer.....

Väl därnere så skulle vi bära varandra på ryggen och vi tränade 2 och 2 på denna övning. Killen som jag körde detta med säger när jag sa åt honom att hoppa upp: Jag väger 103 kg! Hoppa upp du i alla fall sa jag lite kaxigt.

Jag orkade ha honom på ryggen men sen när vi skulle börja gå tog mina krafter slut......


Och JA jag har lite ont i ena knät nu.......


  


Men vad gör det när det är KRÄFTSKIVA nu??

Ha en underbar lördag för det ska jag ha........


Nordic Military Training   





Av KAT - 20 augusti 2010 09:30

På väg hem från jobbet igår fick jag ett infall att busa med hundarna. Jag var lite sällskapssjuk sagt och gjort ringde jag till Linda med Diva & Dagny två galna boxrar. Jag fick ett fantastiskt gulligt välkomnade av lilla sonen i huset (Zion) han sken upp som en sol när jag klev in genom dörren. En härlig puss bjöds jag på också  

Efter maten så var det dags att roa de fyrbenta i familjen! Jag säger bara ohhhh myyy gooooooodddd vilket röj det är när Ettan & Dagny leker med varandra.

Sen fick Lindas stora son (Noah) träna lite med Ettan.

  

Skönt att i alla fall min ena hund funkar bra med barn!! Garp är inte lika pålitlig men det vet jag om så inga risker tas.....


Denna morgon när jag i lugn och ro gick till bilen så ser jag två morgonpigga p-vakter men jag kände mig lugn för jag står ju rätt! Trodde jag!!!!!

  

Så här nära var jag av en smaskig p-bot denna morgon! Jag som hade läst skyltarna så bra eller hade jag missat en viktig skylt?

  

Japp denna skylt hade jag HELT missat, med tanke på att jag har jobbat med detta i mitt tidigare liv så borde jag om någon kunna läsa en vägskylt??

Tydligen inte......


Idag skall det inhandlas inför kräftskivan i min lägenhet imorgon! Det blir kräftor och sån där vätska som man blir lite ostadig om benen av! Tror det kallas alkohol  I trevliga vänners sällskap

  


  



Av KAT - 19 augusti 2010 10:00

Jag har en fundering om foder till min mallegator.

Hon har gått på veterinärfoder upp till ett års ålder och nu på färskfoder med tillskott.

Har ni något bra torrfoder att rekommendera till mig?

Jag har hört mycket gott om vissa foder men orkar inte sätta mig in i foderdjungeln igen. Tacksam för tips från er alla......Både bra och dåliga! 

Hon mår jättebra på färskfoder men det är som sagt lite bökigt att hålla på med, man måste alltid ha en frys tillgänglig med mera......

  

Av KAT - 18 augusti 2010 17:58

  

Hur är det tänkt att JAG ska träna i skog och mark på lördag med www.nordicmilitarytraining.se när jag inte ens kan ta en stilla morgon promenad i morse med hundarna? Jag slog en sån praktvurpa på en hal sten det gjorde ont så in i h****te i min ena axel när jag föll som en smidig flodhäst och händerna ska vi inte ens prata om  

Men smärta är vekhet som lämnar kroppen säger många av mina vänner, men hur kommer det sig i så fall varför just jag är så klen? Helst vill jag bara lägga mig ner och gråta men där är det väl ingen som tycker synd om mig? Men om jag ligger där riktigt länge kanske det kommer någon och tar hand om mig......? Vem vet.

Herregud jag gnäller nu om smärta vad tror du kommer hända efter NMT träningen på lördag? Då kommer det gnällas på hög nivå.

  

Nu ska jag bara övertala vissa av mina sk. vänner att hänga med och plågas med mig på träningen. Det kanske går att locka med att det finns många snygga OCH vältränade killar där?

 

Låt endorfinerna greppa tag om dig och häng med! 

Av KAT - 17 augusti 2010 21:57

Eftersom jag denna kväll just har upptäckt att det inte finns något varmvatten hemma så kan jag väl bjuda på en rolig (sann) historia om en dum blondin.....


Blondinen behövde köpa ett nytt köksbord med stolar så hon åkte till affären och beställde ett sådant.

Väl hemma med de stora emballagen en vecka senare så ville den dumma blondinen montera ihop sitt nyköpta fina ekbord.

Sagt och gjort hon skruvade och fixade ihop allting själv, tyckte själv att hon var otroligt duktig som klarade det på helt egen hand utan hjälp från någon kunnig inom området.

Tungt som f**n var bordet men hon fick upp det ståendes på alla fyra benen när monteringen var klar.

Då kände den dumma blondinen när hon tittade på bordet att det var skitfult och det saknades delar i hörnen, men usch har jag köpt detta fula bord tänkte hon.

Benen ser ju konstiga ut också.....

Väl under fikat så ser blondinen att bordet (observera att det tog säkert 30 minuter) innan hon märkte detta......


  

Benen är felmonterade och det "saknas" saker i hörnen.

Skruvarna syns också i hörnen.

På kortändan finns det också "hål" som det saknas saker i.


  

Oj vilka fina skruvar??


Nu kom den dumma blondinen på att hon monterat ALLA benen fel........


  

Tänk vad bra det är med män ibland, för då ser bordet ut så här!

Inga "hål" på kortsidan och inga skruvar som sticker ut längre (för där är ju bordsbenen)


Den dumma blondinen vill inte uppge sitt riktiga namn men hon kallas för KAT och har 2 hundar.


Ibland måste man bjuda på sig själv?







Av KAT - 17 augusti 2010 21:32

Jag bara måste dela med mig av vissa bilder, ni ska vara glada att en del bilder inte är för allas ögon, tro mig  


Håll till godo.....


  

Först ut blev en blå bild på Garp men jag la ut den ändå han ser ju för muppig ut.....


  

En AVSLAPPNAD Ettan på utbildning i Norrtälje. Så nu finns bildbevis att hon kan vara lugn.......


   

Världens snyggaste rottiskille Norton som inte finns i livet längre......


  

Mr. Leros.......Klasses lilla schäfer pojke......Som vi ska tävla emot senare i livet.....


  

Detta är norra Europas GODASTE kaka........


Receptet vet jag inte om jag kan offentliggöra? Vad tycker du Nina??   

Denna är väl bara till oss va? Va? Va? vvvaaaaaaa......

Av KAT - 17 augusti 2010 16:41

Måste bara bjuda på den  


     


Ha ha ha vilken utställningschamp

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards