Kat och hundarna

Alla inlägg under september 2010

Av KAT - 18 september 2010 15:15

För jag är så bra......

      

Dessa tre bilder är tagna i April -08 då vägde jag några gram mer än vad jag gör idag  

Men det viktigaste av allt - IDAG mår jag sååååm ycket bättre psykiskt OCH fysiskt! Tänk om alla människor tog sin hälsa och vad de äter på större allvar då skulle många, många fler må såååå mycket bättre.

Det är nästan dagligen som jag läser om rökning, alkohol, droger, socker och fet mat och vad det gör med ens kropp.

Alla som lider av migrän, ledsmärta, huvudvärk, stelhet med mera ska ta sig en liten funderare vad kosten gör med din kropp!

Jag har själv haft väldiga migrän attacker ofta, men när jag nu har lagt om min kost helt så har jag inte haft en enda migränattack på 8 månader. Jag har till och med åkt ambulans in till KS för detta tidigare så jag vet vad jag pratar om känns det som i alla fall.

Jag har haft huvudvärk under dessa månader men har aldrig behövt ta någon migränmedicin alls.

Det är en fantastisk känsla ska ni veta. Ni som nu tänker - Ja, ja men min migrän är hormonell så vill jag bara säga att det var min också!!

Du har bara en kropp ta hand om den, även om du är smal så kan du vara väldigt "äcklig" inuti.....

Ta hand om dig!

Det gör jag numera......

Jag har en lång väg kvar....Men jag kämpar på:)





      

Av KAT - 17 september 2010 13:07

Imorgon drar jag ut och lägger spår till mina hundar och bara känner lugnet!

Ska bli så skönt att spåra igen för att se om Ettan gör lika bra ifrån sig denna gång?

Sen blir det hemfärd och jag tänkte bada och tända ljus!

Sen ska jag bara slöa och läsa lite......Det behövs kan jag lova, jag har alldeles för långa dagar just nu.

Kliver oftast upp 5.30 för att ta en långpromenad på cirka 90 minuter varje morgon sen jobb 8 timmar och efter jobbet är det alltid någon aktivitet antingen för mig eller för hundarna. Vi brukar vara hemma mellan 22-23 varje kväll. Det är lite för långa dagar tycker jag! Middagen blir lidande, inte bra alls.....

  

Ska jag läsa denna kanske?


Av KAT - 16 september 2010 16:30

      

Av KAT - 16 september 2010 13:29

    

SMÄRTOR KRING KNÄSKÅLEN KAN UPPSTÅ FRÅN:

  • Ledbanden som har till uppgift att förhindra knäskålen att förflyttas i sidled.
  • Leden mellan knäskålen insida och knäleden.
  • Lårmuskelns sena och dess infästning nedanför knäskålen

Så nu blir frågan ------ Vad hände med MITT knä igår under träningen?

Inte vet jag men jag har nu

  

Rehband skydd och

    

hot and cold liniment som hjälp. Så fasiken nu ska det bli bra snart igen!

 


Av KAT - 15 september 2010 15:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av KAT - 14 september 2010 11:31

  

Bussförarnas "arbetsskada" verkar vara lika när vi pratar i lunchrummet.

- Att när de kör bussen tom hem till garaget så stannar de vid hållplatserna i alla fall!

- Att när de kör egen personbil så stannar de på hållplatserna!

Min fråga blir nu, stannar de även i trafik??   Ja, det är väl klart!?


Jag måste nog få bekänna att jag vid ett flertalet tillfällen svängt in på hållplatserna med egen bil och det är lika pinsamt varje gång!


Eller har ni kanske kört bil och kört ut i en korsning för att sekunden efter tänka - Var det grönt eller körde jag mot rött ljus?

Vad är det med våran hjärna? Sitter vi och sover i trafiken eller???

Tål att tänkas på......

  

Av KAT - 13 september 2010 10:27

Och vet ni min almanacka är nästan helt tom, vilket är ganska skönt. Annars brukar den vara fullsmetad med aktiviteter hela tiden. Nu står det "bara" NMT träning måndag & onsdag. Betyder detta att jag kan vara hemma och ta det lugnt resten av dagarna? Man kan ju alltid hoppas.

Igår var det en seg dag, jag var bara sååå trött efter helgens natt jobb.

  

Men eftersom det bästa är att ställa om sig till dagtider på en gång så var det bara att pallra sig upp vid 10 tiden.

Puuuust bara 4 timmars sömn gör mig helt slut som artist.

Så jag satte igång och städade och tvättade för att vara vaken.

Så nu är det fint igen.....

  

Passade även på att olja in mitt fina nya ekbord, det var torrt som attans vilket inte är bra för träet.

Med andra ord kände jag mig nöjd över dagen i alla fall.

Sen pallrade jag mig iväg till Kista Galleria för intag av världens godaste maträtt!

  

Och där träffade jag födelsedagsbarnet Nina  

Sen var jag duktig och gick och la mig redan klockan halv nio på kvällen, men låg och kollade på Irene Huss så jag somnade inte riktigt på en gång.

Men vad gör det för nu är det en ny härlig vecka!




Av KAT - 12 september 2010 00:30

Fasiken vad nöjd jag är med gårdagens träning!

Garp började jag med och han var glad och i gasen som bara den!

Jag blir så glad och lycklig när han mår som en prins. Att han trivs på appellplanen behöver vi aldrig ifrågasätta  

  

Han fick avsluta träningen med bollkastaren några gånger och jäklar i min låda vad han sprang och sprang och sprang. Rooooligt.......

Sen var det dags för "Doris" tur

  

Vi har döpt om Ettan till Doris som är från filmen Hitta Nemo.

   Doris är nämligen en liten förvirrad fisk och det passar Ettan som handen i handsken. Fortsätt simma, fortsätt simma, fortsätt simma.....

Ha ha jag måste nog ta och se den filmen någon dag.

Med Ettan började jag med en inkallning när vi kom upp på plan och jag kan nog inte klaga på det tempot?? Jo, kan man klaga att det går för fort????   

Sen var prioriteringen idag koncentration och störningsträning, jag måste få säga att "Doris" skötte sig riktigt bra!!! Duktig tjejgrej......

Nöjd matte = Nöjda hundar!

Här finns bilder från dagen från våran mästerfotograf Lindha

Tack för att du fotade oss! Det finns inte så många bilder tagna när vi tränar, jag står ju mest bakom kameran  






Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards