Kat och hundarna

Alla inlägg under september 2010

Av KAT - 11 september 2010 04:23

Igår fredag var jag och pluttan hos Lotta Linusson för en timmas privatträning.

Ja vi hann nog kika på de flesta moment i lydnadsklass 1.....

- Kontaktövningar med störning

- Ingångar

- Hopp med ordförståelse

- Apportering

- Läggande

- Ställande

- Fjärren fick hänga med också:)

Jag fick mycket beröm för Ettan, Lotta tyckte att hon var lugn och koncentrationen var mycket bättre än sist vi sågs.

Lotta tyckte att jag har lagt en bra grund för henne i form av passivitetsträning med mera vilket hon säger ha givit bra resultat nu.

Jag blir verkligen glad när jag får höra att det ser bra ut och att jag har gjort ett bra jobb med henne.

Det ska jag leva på länge!   

Ettan höll ihop hela timmen denna gång vilket var roligt för hon brukar tycka att nötmomenten är jobbiga när hon inte riktigt förstår vad som förväntas av henne.

Men när hon förstår så gör hon allt för att lyckas lilla "Doris"

  

Favoritmomentet är nog ändå hångel med mig?

  

Eller kanske kolla in hästarna som tränar på utevolten med storebrorsan Garp?

  



Av KAT - 10 september 2010 20:54

  

Jag rekommenderar verkligen Lokes Bar på Bondegatan 55.

Väldigt god mat och trevligt ställe. restaurangen öppnade förra veckan.

Dem som driver den är Hoa-Hoa Dahlgren och Liam som är ingift i våran släkt.

  

Menyn är blandad Thaimat och Hoa-Hoas specialitet - KÖTT.

   

Det bästa av allt är ändå att hundarna är välkomna.

Lokes Bar är också döpt efter Hoa-Hoas hund Loke......


Av KAT - 10 september 2010 20:52

 

Ja ha det är väl bara att spotta i handflatan och ta tag i natten som väntar......

Ni andra där ute får ha en fantastiskt skön och bra fredagkväll med familj och vänner! 

Av KAT - 9 september 2010 10:22

Ehh var börjar jag? Här tror jag;

I tisdags var jag på Candle lite party och handlade härliga ljus för måååånga pengar! Tur att jag inte har en sambo hemma som gnäller:) För plånboken blev ganska tom efter shoppingen! Men det blir härligt doftande gott med fina ljusstakar i höstmörkret hemma.

  

Man doftar/luktar på ganska många olika sorters ljus på en sån där kväll, så när jag kom hem kände jag lukter i näsan hela tiden. På morgonen efter ringde min väckarklocka 06.00 och vad gör jag?? Jo, stänger av klockan och somnar om. Så fantastiskt skönt!! Vaknade 08.40 Ehh, vad hände??? Brukar man inte vakna till och ha en känsla att man har försovit sig? Nej nej inte jag inte! I panik messar jag min kollega och skriver att jag blir liiiiite sen  

Men jag undrar vad dessa ljus innehåller för på natten vaknar jag till av sjuka drömmar! Speciellt en dröm kommer jag ihåg och i den drömde jag att jag hade tre bröst!! Eftersom jag hade tre stycken så hade jag stora problem att hitta en BH på marknaden. En riktig stress dröm med andra ord!

Ska aldrig mera lukta på ljus innan läggdags, jag vill ju inte ha tre pattar!!! Usch!


  

Igår tränade jag igen och herregud vad vi körde kondition.

Igår hade vi brandmannen Jörgen hela passet. Vi sprang och vi sprang och vi sprang sen sprang vi lite till! Backe upp och backe ner.

Mixat med övningar där vi stannade i löpspåret allt i från armhävningar till utfall framåt och bakåt! Bakåt var faktiskt svåra att göra. Men skam den som ger sig?

Sen i mitten av passet skulle vi köra intervaller i en uppförsbacke.

Detta skulle vi göra 5 gånger, satan i gatan tänkte jag hur ska detta gå utan att döööö?

Men min mentala förberedelse verkar ha funkat för jag tog inte ett enda gåsteg under intervallerna!! Jag är såååå nöjd med mig själv att jag klarade detta! I förra omgången innan sommaruppehållet så klarade jag inte att springa hela backen upp men nu grejade jag det  

Inte nog med det vi fortsatte springa hemåt efter dessa intervaller och jag grejade det också!

Summan av kardemumman på detta pass var att vi hamnade på cirka 7 km löpning igår!!

Damn I´m good  

Då gäller det att käka bra......

  

Och det försöker jag att göra!!

Fast ikväll ska jag gå till Hoa-Hoa Dahlgrens nya krog på Bondegatan som precis har öppnat och mumsa i mig en massa god mat!

Han har öppnat krogen med Liam som är en ingift släkting till mig och hon är grym på thaimat. Kan det bero på att hon kommer från Thailand?

Det ska bli otrolig gott och med trevligt sällskap så blir kvällen lyckad....

  









Av KAT - 8 september 2010 13:43

Vi hade finbesök i måndags av Katerina Janouch på träningen. Läs hennes blogg där hon berättar om sin upplevelse denna sköna måndag kväll. Hon hängde med det andra gänget hela kvällen så vi i rookie gruppen fick inte träna ihop med henne. Jag får hoppas att det kommer fina bilder framöver med tanke på att hon hade både fotograf och sminkös med sig till passet.....

Skulle verkligen vara roligt att se  






Av KAT - 7 september 2010 05:30

Ikväll blir det candle party undra om jag ska lämna plånboken hemma, jag vill ju ha så mycket av allt fint! Men har jag råd är den eviga frågan? Hmm varför tar alltid pengarna slut så tidigt i månaden, tänk om man kan ha samma lön fast utbetalningarna komma lite oftare.....  

Då hade ju allt varit perfekt!!


Ja igår kväll var det NMT träning som alla andra måndagar & onsdagar! Vi delade upp oss i en styrkegrupp och en konditionsgrupp. Jag började i styrkegruppen med Bruno där körde vi olika styrkeövningar. Självklart så sträcker jag mig i magen under en övning! Så tröttsamt, detta får gärna läka ihop fort nu för jag har inte planerat in att göra illa mig. Så resten av passet så tog jag det lugnt med magen och kunde inte göra alla övningar korrekt. Nya tag på onsdag så får vi se hur det känns då!

Efter styrkan så körde vi kondition med Mattias och där skulle flåset upp ordentligt! Om vi bara skulle göra som instruktören Mattias skulle allt bli jobbigt, han visade övningarna och allt såg ju otroligt lätt ut. Sen var det våran tur och NEJ det såg inte lika smidigt ut när vi andra körde och absolut inte lika snabbt och explosivt! Men han får passa sig för om 3 månader då tar vi honom  

Eller?






Av KAT - 6 september 2010 10:15

  

Vilket spår igår herregud vilken duktig tjej!

Igår fick hon ett appellspår 100 meter gånger 3. Ett rent tävlingsspår med 3 apporter blev det.

Jag i min vildaste fantasi tror nog att hon hade fått rejält med betyg på det jobbet om det var tävling!

Vilken glädje, vilken fart, vilka avlämningar, vilket nosarbete!!! Hon var riktigt grymt duktig igår.....  

  

Pluttan börjar fatta vad livet går ut på *asg*

  

Sen drog vi och tränade lydnad och Ettan fick dagen till ära köra budföring.....



Av KAT - 5 september 2010 11:35

  

Så jag får väl helt enkelt ta och pallra mig upp för att ha en härlig hunddag med mycket träning.

  

Jag tror minsann att det blir lite spår för mina två monster och sen tränar vi lydnad.

  

Men först dammsugning!!

God morgon allihopa


Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards